Op zoek naar accessoires om uw motorfiets te customizen? In de nieuwe Highway Hawk Volume#16 catalogus staan duizenden accessories om uw fiets te transformeren naar een unieke custom cruiser. Verchroomde accessories maar ook accessories in het zwart, koper, aluminium en rvs maken deel uit van het uitgebreide programma specifieke delen per merk/type motor maar ook een enorm aanbod universele accessories zijn in de nieuwe catalogus terug te vinden.
Ga snel bij uw dealer langs om de catalogus mee te nemen of raadpleeg voor verdere productinformatie en de laatste ontwikkelingen van het Highway Hawk programma op www.highwayhawk.com
Bron: Highway Hawk
De Black BTO is een 2012 Harley-Davidson Road King Classic die extra dik is aangekleed met originele Harley-Davidson-accessoires. Een perfecte uitvoering nu de winter toch lijkt te komen. Er is exclusief voor de Benelux een gelimiteerde oplage beschikbaar van deze Black BTO.
Het initiatief voor de BTO is ontstaan uit de toenemende vraag naar motoren die standaard gecustomized zijn. "Mensen willen exclusiviteit, een Harley-Davidson met een eigen identiteit, maar tegen een betaalbare prijs. Dat is precies wat we met deze nieuwe BTO aanbieden", zegt Ed Anderson, District After Sales Manager Nederland bij Harley-Davidson Benelux. Samen met Bert Reurink, chef werkplaats van Harley-Davidson Amsterdam, heeft hij de Black BTO ontworpen.
Victory, de Amerikaanse fabrikant van onvervalste cruisers en toermotoren, breidt zijn gamma uit met The Judge. Een powercruiser die zijn gelijke niet kent dankzij het Freedom V-twin 106 Cubic Inch blok (1731 cm3) dat in dit nieuwe model naar nog hogere prestaties is getild. Een krachtige machine die garant staat voor een ongekend sterke acceleratie.
Als eerste weg zijn als het stoplicht op groen springt. In het thuisland van The Judge is dat verheven tot een ware sport. Dat begon in de jaren zestig, in de tijd dat de legendarische muscle cars als bijvoorbeeld de Ford Thunderbird furore maakten. Met The Judge knipoogt Victory Motorcycles naar die tijd; een muscle bike, die onlangs zijn debuut beleefde op de New York International Motorcycle Show 2012. Daar trok hij veel belangstelling met zijn stoere uiterlijk, waarin een hoofdrol is weggelegd voor het gigantische matzwarte 50 graden V-twin blok. Een krachtbron die veel trekkracht – een koppel van maar liefst 153 Nm – levert bij lage toeren en die kracht via een zesversnellingsbak en een getande riem aan het achterwiel overbrengt. Het levert een imponerende acceleratie op. Krachtig genoeg om zijn naam als The Judge (de rechter) eer aan te doen: in de sprint velt deze Victory dan ook het vonnis over menig concurrent.
De Harley-Davidson Seventy-Two motorfiets is een typische Amerikaanse old-school chopper. Een Sportster uit de tijd dat de coole jongens in Corvette Sting-Rays reden en choppers zij aan zij langs het trottoir werden geparkeerd. De bikes waren lang en smal en voorzien van appelrode lak en glimmend chroom. Van de Hard Candy Big Red Flake lak en het apehanger-stuur tot de smalle whitewall-banden is de Seventy-Two een eerbiedige verwijzing naar dat tijdperk en de invloed van de custom-cultuur die je nog elke dag terugziet in California. Een nieuwe generatie van custom motor bouwers haalt zijn inspiratie uit dat tijdperk.
"Bij het ontwerp van de Seventy-Two werden we geïnspireerd door de 'vibe' van het vroege chopper-tijdperk." zegt Frank Savage, Harley-Davidson Manager of Industrial Design "Die motorfietsen waren kleurrijk en verchroomd, maar ook smal en gestript tot de essentie. Wanneer je voorbeelden uit die tijd bekijkt, besef je dat ze bijna net zo eenvoudig zijn als een fiets. Het is een custom-stijl die erg typerend is voor Amerika en Californië."
Dat er een 1400cc grote Moto Guzzi California aankwam was al wel langer bekend, dit heeft Guzzi vorig jaar februari al bevestigd. Nu zij er foto's gemaakt op een dealerbijeenkomst waarop de nieuwe California te zien is. Helaas zijn er op dit moment nog geen specificaties of hoge resolutie foto's te vinden van de motor en dus moeten we het met deze beelden doen. Op de foto is goed te zien dat de California 1400 een radiateur heeft aan de voorzijde. Of dit nu betekent dat de nieuwe Moto Guzzi een watergekoeld blok gaat krijgen weten we niet, het zou ook zo maar een grote oliekoeler kunnen zijn. Ook heeft deze cruiser een set achterveren gekregen met losse reservoirs, zijn de wielen voorzien van "spaken" en heeft hij een andere buddyseat gekregen ten op zichte van het prototype. Verder lijkt het er op dat Moto Guzzi het prototype, dat vorig jaar is gepresenteerd 1 op 1 heeft overgenomen.
Waar het grootste deel van de Nederlandse motorwereld rond deze tijd van het jaar zich op lijkt te maken voor de winterslaap, doet Triumph World Store Blom Motoren in Leusden (bij Amersfoort) juist het tegenovergestelde. Door in de showroom het publiek live aanwezig te laten zijn bij het opbouwen van de Blom Specials, is er voor de liefhebbers van motoren, techniek en mooie dingen continu wat te doen. Voor de liefhebbers zijn de projecten ook nog eens live te volgen op de live webstream die op de website www.blommotoren.nl draait.
De populaire zanger Waylon rijdt op Sportster Forty Eight-model Glazen Huis binnen.
Rijswijk, 23 december 2011 – Harley-Davidson en Waylon veilen een Sportster Forty Eight-motor voor 3FM Serious Request. Op vrijdagavond 23 december 2011 rijdt de populaire zanger Waylon het Glazen Huis in Leiden binnen op dit retro model. De opbrengst van de geveilde motor komt ten goede aan de 3FM-actie 'Help een moeder, red een gezin'. Hierin halen 3FM-dj's Gerard Ekdom, Timur Perlin en Coen Swijnenberg geld op voor moeders in oorlogssituaties.
Waylon, de eerste Nederlander met een contract bij het legendarische platenlabel Motown, komt rond 19.30 uur het Glazen Huis in Leiden binnenrijden om een nachtje te blijven slapen. Twee jaar geleden liet hij zijn hoofd kaal scheren voor deze actie. Dit jaar doet hij er nog een schepje bovenop en betreedt hij het huis op de spectaculaire Harley-Davidson Sportster Forty-Eight, die daarna geld zal opbrengen voor het goede doel.
Als je een nachtje blijft slapen in 3FM's Glazen Huis, hoor je een veiling item mee te nemen. Twee jaar geleden haalde Waylon een bak geld op voor Serious Request door tijdens zijn logeerpartijtje zijn haar af te scheren. Dat was al opzienbarend, maar dit jaar heeft Waylon een nog veel spectaculairder item dat hij ter veiling aan gaat bieden. Een glimmend, supergaaf item, dat hij aanstaande vrijdag 23 december mee zal nemen naar het Glazen Huis. Wat het is? Een Harley-Davidson Forty-Eight!
De Tweede Kamer behandelt de hamerstukken 'Wijziging van de Wegenverkeerswet 1994' en de 'Wet rijonderricht motorrijtuigen 1993' in verband met de implementatie van de derde rijbewijsrichtlijn.
De verwachting is dat beide voorstellen aangenomen zullen worden.
De wetswijziging geldt vanaf 19 januari 2013. RAI Vereniging begrijpt waarom voor de voorgestelde implementatiewijze gekozen is, ook als deze vergeleken wordt met de gekozen implementatiewijze van omringende landen. Wel is een aantal suggesties voor kleine aanpassingen gedaan.
De derde rijbewijsrichtlijn bepaalt onder andere dat voor bestuurders van motorfietsen met een leeftijd lager dan 24 jaar geldt dat zij niet vanzelfsprekend met één rijbewijs alle soorten motorfietsen mogen besturen. Zij dienen bij vastgestelde hogere vermogens een aanvullend rijbewijs te behalen. Om een motorfiets uit de hoogste vermogenscategorie te mogen besturen dienen in totaal drie rijbewijzen behaald te worden. Zodra de leeftijd van 24 is bereikt volstaat één rijbewijs voor alle vermogenscategorieën.
Gezien het sterke verband tussen een leeftijd lager dan 24 jaar, het motorvermogen en het aantal ernstige ongevallen in deze leeftijdscategorie begrijpt de RAI Vereniging dat de Nederlandse overheid kiest voor een leeftijdsgrens van 24 jaar voor een aanvullende rijbewijsverplichting. De groep bestuurders jonger dan 24 jaar die nu examen doet is relatief klein in omvang en is bovengemiddeld veel betrokken bij zware ongevallen. Zodoende gelden vanaf 2013 voor deze groep aanvullende verplichtingen.
MOTORbeurs Utrecht 2012 verleidelijke snoepwinkel voor motorgek Nederland
De organisatie van MOTORbeurs Utrecht is alweer uit de startblokken ter voorbereiding van dit jaarlijkse event, dat alweer over zo'n drie maanden in Jaarbeurs Utrecht plaatsvindt en de officieuze opening markeert van het nieuwe motorseizoen. In eendrachtige samenwerking met de vele importeurs, dealers en handelaren zijn alle zeilen bijgezet om al het lekkere motorsnoepgoed en alles wat daarbij hoort weer verleidelijk bij motorgek Nederland onder de aandacht te brengen. De ouderwets gezellige MOTORbeurs Utrecht is the place to be voor motorrijders om elkaar te treffen en interessante aankopen te doen. De data zijn van donderdag 23 tot en met zondag 26 februari 2012.
De vele motorliefhebbers kunnen bij honderden deskundige exposanten genieten van al het nieuws van 2012, een keuze maken uit een van de duizenden goede occasions, functionele toermotoren, allroads, retro- en sportmotoren, allemaal te koop. Uiteraard staat een aantrekkelijk randprogramma in de steigers, met spectaculaire stunts, gezellige cafés, introducties, presentaties en diverse verkiezingen. Het aanbod wordt gecompleteerd met motorkleding, onderdelen, accessoires, informatie van verzekeringsmaatschappijen, brancheorganisaties en tientallen in toerisme gespecialiseerde aanbieders.
Groot nieuws voor de liefhebbers van klassieke motorvoertuigen: deze blijven belastingvrij. Zo meldt de Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs (FEHAC).
De Tweede Kamer heeft onlangs een amendement aangenomen die de bevriezing van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (MRB) ongedaan maakt. Die bevriezing, geregeld in het 'Amendement Cramer (Christen Unie)', zou ingaan per 1 januari 2012 en was gekoppeld aan het invoeren van de kilometerheffing. Deze heffing is inmiddels gesneuveld, maar de MRB-bevriezing voor klassieke motorvoertuigen (personen-, bestel- en vrachtauto's en motorfietsen) was 'vergeten'.
Hierop nam de FEHAC herhaaldelijk contact op met onze volksvertegenwoordigers en vond gehoor bij PVV Tweede Kamer-lid Van Vliet. Met het aannemen van het 'Amendement Van Vliet' is nu zeker dat ons mobiele erfgoed vrijgesteld blijft van de MRB.
De Dyna Switchback en de V-Rod 10th Anniversary Edition zijn nieuw toegevoegd aan de modellenreeks.
Harley-Davidson brengt in 2012 twee nieuwe modellen uit. De nieuwe Dyna Switchback, een 2-in-1 custom toermotor met verwijderbare zadelkoffers en windscherm en de V-Rod 10th Anniversary Edition. Deze motorfiets is de kroon op 10 jaar power-cruiser prestaties uit Milwaukee.
Het nieuwe modeljaar biedt daarnaast nog meer Big Twin prestaties met de Twin Cam 103 aandrijflijn als standaard uitrusting op de meeste Dyna, Softail en Touring modellen.
De Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO)TM levert verder nog de gloednieuwe CVO Road Glide Custom, een krachtig meesterwerk om mee te toeren, in beperkte oplage.
In Europa, het Midden-Oosten en Afrika biedt Harley-Davidson in modeljaar 2012 negentwintig modellen aan; elk daarvan is het resultaat van generaties van ervaring en een passie voor het rijden die nooit zal afnemen.
Hoogtepunten van de Harley-Davidson modellen voor 2012:
• De nieuwe Dyna Switchback combineert harde zadeltassen en een windscherm met de gretige handling van het Dyna chassis en de prestaties van het Twin Cam 103 motorblok. Dit is een custom touring bike voor lange weekendtochten, tot de verwijderbare koffers en windscherm worden weggehaald. In enkele minuten wordt de Switchback dan omgevormd tot een custom cruiser met een grote glanzende koplamp, 5-spaakswielen van gietaluminium en een mini-ape stuur. Dit is Harley's nieuwste idee van een 'convertible' concept waarmee de veelzijdige Switchback twee motoren in één is.
• Harley-Davidson viert een decennium van power cruising met de V-Rod 10th Anniversary Edition motorfiets in Brilliant Silver Pearl uitvoering. Deze uitvoering doet denken aan de carrosserie van geanodiseerd aluminium van de oorspronkelijke V-Rod die in 2002 het vloeistofgekoelde Revolution V-Twin motorblok introduceerde. Daarbij is de Night Rod Special nieuw uitgerust met een strakkere achterzijde, lichtere wielen, een upside-down voorvork en verbeterde ergnomie. Alle V-Rod modellen dragen het V-Rod 10th Anniversary embleem.
• Het Twin Cam 103 motorblok is het hart van alle 2012 Touring en Softail modellen, met uitzondering van de Blackline. Dit motorblok produceert 134Nm koppel, een toename van ongeveer 6 procent in vergelijking met het Twin Cam 96 motorblok die hij vervangt als standaard motorblok van veel van deze modellen. De Twin Cam 103 is uitgerust met speciale nokkenassen en automatische decompressie. Hij is voorzien van het 103 logo op de derbykap, het distributiedeksel en het luchtfilter.
• Alle Softail modellen van Harley-Davidson krijgen een boost in prestaties door het Twin Cam 103 motorblok, met uitzondering van de Blackline. De Fat Boy en Fat Boy Special hebben een nieuw gebogen stuur voor een comfortabelere ergonomie.
• Alle Softail, Touring en Dyna modellen zijn standaard voorzien van ABS (met uitzondering van de Dyna Street Bob®, die optioneel is voorzien van ABS) en het Smart Security System.
• De Sportster lijn van Harley-Davidson spreekt een uiteenlopend rijderspubliek aan. Met zeven modellen voor 2012 biedt de Sportster familie gevarieerde modellen van de race-geïnspireerde XR1200X tot de toegankelijke SuperLow en Dark Custom roadsters zoals de Iron 883 en de Nightster.
• De nieuwe CVO Road Glide Custom is één van de vier modellen voor 2012 van de Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO)TM. Elk van deze modellen is uitgevoerd met opvallende lak, glanzend chroom, stevige audio en het meest krachtige V-Twin motorblok. De CVO-modellen zijn beperkt leverbaar. De CVO Road Glide Custom is een hot-rod 'bagger' met een op het frame gemonteerde kuip, een smoked Wind Splitter windscherm, een krachtig versterkt Harman/Kardon Advanced Audio systeem, en een brandstoftankconsole met laag profiel in bijpassende kleur.
Bij Harley-Davidson zijn we van mening dat elke motorfiets die we verkopen, uniek dient te zijn. H-D1 is een uitgebreid pakket aan 'customization' mogelijkheden voor de eigenaar van een Harley-Davidson motorfiets. H-D1 omvat Harley-Davidson Genuine Motor Accessories uit onze gedrukte en online catalogi, Fit Shop en de adviesdiensten van de Authorized Harley-Davidson Dealers. Door de vrijwel onbeperkte mogelijkheden van H-D1 om functie, stijl en prestaties te optimaliseren, kan iedereen zijn Harley omtoveren in een volledig gepersonaliseerde motorfiets.
Bron: Harley-Davidson Nederland