In juni van dit jaar presenteerde Yamaha Motor USA al de gloednieuwe Star Venture, daar komt vanaf nu ook de Star Eluder bij. De Eluder is de 'bagger" versie van de Venture, behalve de lagere ruit is er op het eerste gezicht weinig verschil tussen beide modellen, al is de Eluder wel 3000 dollar goedkoper dan de luxe ogende Venture. Dit komt voornamelijk door het ontbreken van de topkoffer met passagierskussen, het hoge windscherm en vooral het elektrische Sure-Park systeem, waarmee de Venture elektrisch zowel voor- als achteruit kan manoeuvreren.
Ook in de technische gegevens zit weinig verschil, maar de Eluder is door het ontbreken van de genoemde items wel 45 kilo lichter, waarmee het gewicht rijklaar alsnog op een forse 396 kilo komt. Motorblok is voor beide modellen de ook in Europa bekende V-twin met 1854 cc, dit blok zat hier ook in de XV1900A Midnight Star en moet nu 170 Nm via een aandrijfriem aan koppel leveren, dat is 20 Nm meer dan in de Midnight Star. Ook hier is het elektronische verhaal goed voor elkaar: drive by wire, riding modes en cruise control zijn standaard.
Vraag is nog steeds of de Venture en/of Eluder ooit naar Europa kunnen komen. Yamaha levert in Nederland nog steeds de XV1900A Midnight Star, wat moet betekenen dat dit model Euro4 gehomolgeerd is, ondanks het luchtgekoelde blok. Daarbij is de aanwezigheid van ride-by-wire essentieel voor het halen van de strenge emissie-eisen, wat er dus op zou kunnen duiden dat de nieuwe modellen in principe aan Euro4 zouden kunnen voldoen. Vraag is dan alleen of Yamaha daar wel trek in heeft, de markt voor dergelijke machines is in Europa zo klein, dat ze mogelijk geen reden zien om het hele circus van homologatie en after sales op te tuigen.
Check de MEGA-fotogallery op onze Facebookpagina (en like de pagina!): https://www.facebook.com/pg/Cruizem/photos/?tab=album&album_id=1393280884123490
Nu moederbedrijf Polaris de stekker uit Victory Motorcycles heeft getrokken, kan eindelijk de volle focus op Indian Motorcycles gelegd worden. Dat is dan ook te zien, want eigenlijk zijn ze nu het enige Amerikaanse merk wat een klein beetje in de buurt van Harley kan komen. Om de druk erop te houden, breidt Indian de line-up voortdurend uit, wat gisteren resulteerde in een nieuw model: de 2018 Indian Scout Bobber. De naam verraadt het al: de Bobber is een kale, strakke versie van de Scout, met korte spatborden en (bijna) noppenbanden. Indian zegt er zelf "if less is more, this bike is loaded" over, maar eigenlijk is het dus vooral een hele sobere, woeste bobber. Leverbaar in elke kleur als het maar Thunder Black, Bronze Smoke, Star Silver Smoke of Indian Motorcycle is. Verder vooral weinig toestanden: een 65 centimeter laag zadel, de bekende 1130cc/68ci V-twin 100 pk, 97,9 Nm en 250 kilo rijklaar. Qua rijwielgedeelte zien we vooraan een standaard telescoopvork en achter stereodempers, aan de achterkant is hij één inch lager dan de standaard Scout, wat volgens Indian een "slammed stance" oplevert. Verder blijkt dat de motor op 16 inch gegoten wielen staat, waarop achter een 150 mm band komt, niet afwijkend van de Scout. Zoals de hele motor qua technische specs, die je hieronder kunt vinden.
Na twee eerdere conceptmotoren op basis van de XDiavel (De XDiavel door Roland Sands en de DraXter door het Ducati Design Center) heeft Ducati zijn cruiser overgedragen aan de creatieve motorbouwer Fred Krugger. Het resultaat, dat onder de naam Thiverval op 1 juli om 11u wordt gepresenteerd in de Lifestyle Village op de Bikers’ Classics in België, is een futuristische powercruiser met extreem veel aandacht voor details, terwijl hij de essentie van de Ducati XDiavel behoudt. De Ducati XDiavel werd in 2016 gepresenteerd en is Ducati’s visie op het aloude cruiserconcept: prestatie en comfort, met een aangename rijbeleving en fijne reiseigenschappen, gecombineerd met award winnende vormgeving (Red Dot Design Award 2016 en de Good Design Award 2016) onderstrepen hoe de Italiaanse cruiser twee werelden heeft samengebracht. De Thirverval – vernoemd naar een klein circuit in de buitenwijken van Parijs, wordt 1 juli aan het publiek voorgesteld in de ‘Lifestyle Village’ tijdens de 2017 editie van de Bikers’ Classic in Spa-Francorchamps in België. Het populaire evenement trekt jaarlijks duizenden liefhebbers van klassieke en custom motoren en organiseert verschillende historische races in meerdere klassen.
Fred Krugger, Winnaar van niet één, maar twee edities van het AMD Custom Bike Building World Championship en één van ’s werelds bekendste customizers, heeft met de Thiverval een fantasierijke powercruiser gecreëerd die nog altijd sterke banden vertoont met de XDiavel en het Ducati DNA. Het resultaat is zowel fascinerend als uniek. Het motorblok is volledig zichtbaar terwijl de kenmerkende vormen van het Trellis-frame zijn verborgen om de lijnen van de motor te nog strakker te maken. De originele koplamp van de XDiavel is behouden als een duidelijk herkenbaar XDiavel kenmerk, terwijl de tank en overige panelen flink onder handen zijn genomen door Krugger. Complementair kleurgebruik van zowel glanzende- als matte laklagen en chrome, vormen samen met de dominerende, zwarte kleur een unieke interpretatie op de Ducati powercruiser. De achterkant van de XDiavel vormt één geheel met de uitlaat en het zadel met ingebouwd achterlicht, iets dat Fred meerdere dagen kostte om te bewerkstelligen.
Samen met de XDiavel wereld zal de Thiverval te zien zijn op de Ducati stand in het Bikers’ Classics Lifestyle Village op zaterdag 1 en zondag 2 juli. In aanvulling kunnen bezoekers naast de ongeëvenaarde en speciale XDiavel S ook accessoires en kleding ontdekken.
Ondanks de flink strengere Euro4 normen blijven de uitlaten van Jeckyll & Hyde gewoon legaal. Vooralsnog zijn kleppenuitlaten nog geen gemeengoed binnen de motorwereld, maar het is best mogelijk dat dit in de toekomst wel het geval zal worden. Milieu- en geluidseisen worden immers steeds strenger dus alles zal een E-keur moeten hebben en moeten voldoen aan de wetgeving. Toch willen motorrijders juist vaak meer en vooral mooier geluid. Bij veel auto’s uit het topsegment voert de fabrikant de uitlaat al op een dergelijke manier met een klep uit, dus het is een kwestie van tijd tot motorfabrikanten dit overnemen. Voor degenen die dat niet doen, of als een ander geluid gewenst is, biedt Dr. Jekill & Mr. Hyde een goeie oplossing.
Link: Lees het hele testverhaal en fabrieksbezoek van onze vrienden van Testmotor, check ook de video's!
De Harley-Davidson Sportster is ontstaan uit competitie en zowel op het circuit als in de showroom is winnen het centrale thema in het verhaal van deze modellenlijn. Een verhaal over constante evolutie en een machine die ondanks zijn lange, rijke geschiedenis, nog altijd de weg wijst in het hedendaagse motorlandschap. De Harley-Davidson Sportster is al 60 jaar ononderbroken in productie. Dat is niet niks als je bedenkt hoe de wereld veranderd is sinds hij in 1957 geïntroduceerd werd. Vrij ongewoon voor H-D in die tijd, kreeg de bike zijn eigen naam. Hij ontstond als reactie op de felle concurrentie van Britse fabrikanten. De basis was het K model (1952-56) met zijn unit construction crankcases, maar de zijkleppen van het 883cc blok werden vervangen door bovenkleppen. Hij behield zijn voor die tijd vrij vooruitstrevende hydraulische voor- en achtervering. Onder de naam XL bewees het Sportster platform direct zijn waarde: hij verkocht goed en de customization mogelijkheden waren royaal. Het model is door de jaren heen doorontwikkeld om op ontwikkelingen in de markt in te spelen, maar tegelijkertijd is hij trendsettend geweest. Zo had de XLCH (Competition Hot) Sportster van 1958 off-road stijl en functionaliteit, maar ook een bobber achterspatbord en de peanut tank van een 125cc Model 5 uit 1948: een combinatie die er zelfs anno 2017 nog up-to-date zou uitzien.
De XR750: beautiful, brutal & built to win
In de jaren ‘60 bewoog de Sportster zich rustig met de maatschappelijke ontwikkelingen mee en tegen het eind van dat decennium was de XLH een subtiele custom geworden. Maar 1970 betekende de geboorte van de legendarische XR750. Deze brutal beauty was gebouwd om zowel op asfalt als op de grasbaan zijn wil op te leggen; dankzij een reglementswijziging in 1969 mochten 750cc OHV blokken in de VS racen en H-D had derhalve een competitieve bike nodig. Dat was de XR750; het bleek de ultieme winnende machine. Bij de Trans-Atlantische races op het korte circuit van Brands Hatch in 1972, reed Cal Rayborn een gereviseerde versie van de XR750. Hij won drie van de zes races, vestigde een nieuw ronderecord en deed vriend en vijand versteld staan. In de drie daarop volgende decennia reed de XR750 dirt-trackers zowel naar het hoogste podium als in de recordboeken. Populaire, bijna legendarische racers als Jay Springsteen, Chris Carr, Ricky Graham, Mert Lawwill en Kevin Atherton brachten fans in vervoering in het zadel van een XR. En wie komt er ooit nog in de buurt bij de bijna 100 zeges van negenvoudig kampioen Scott Parker, waarvan de meeste op XR’s?
De 70’s, 80’s, 90’s en 00’s
De 1972 XL had een 1.000cc uitvoering van het bekende ‘Iron Head’ blok. In 1976 ging de versnellingsbak naar de linkerkant en de achterrem naar rechts. In 1977 verlegde de XLCR (Café Racer) opnieuw de lat en met zijn op de XR750 geïnspireerde achtervering, nieuwe frame, drievoudige remschijven, aluminium wielen en achteruit geplaatste voetsteunen was het op dat moment de sportiefste Sportster ooit gemaakt. In 1983 kwam de focus nog meer op performance te liggen met de introductie van de XR1000. Die had de cilinders en koppen van de XR750, geplaatst op het bestaande Sportster blok. Daarmee werd het een soort straatlegale versie van de XR750 racer. In 1986 werd het Iron Head Sportster blok naar de geschiedenisboeken verwezen dankzij de introductie van het Evolution Sportster blok. Dit blok kwam in twee formaten: 883cc – met dezelfde boring en slag als in het originele ontwerp uit 1957 – en 1100cc (twee jaar later vervangen door een 1200cc uitvoering). 1987 betekende ook de introductie van de XLH883 Hugger, waarmee ingespeeld werd op de wensen van minder lange rijders en de toename van vrouwelijke rijders. In 1991 kregen alle Sportsters een 5-versnellingsbak en – behalve de basis-883 – een belt drive. In 2000 kreeg de XL1200S Sportster Sport dubbele vierzuiger remklauwen en de prachtige 2002 XL883R kreeg een gelikt 2-in-1 uitlaatsysteem, dubbele remschijven voor en een lekker laag stuurtje. In 2004 kregen alle Sportsters een nieuw frame en in rubber bevestigde motorblokken. Drie jaar later verving brandstofinjectie de traditionele carburateurs.
Als antwoord op de vraag naar iets extra’s, introduceerde Harley-Davidson in 2008 de XR1200, een Sportster met een 90pk blok, upside-down voorvork, krachtige remmen, lichtgewicht aluminium swingarm, moderne instrumenten en achteruit geplaatste voetsteunen. Dat was ook het jaar waarin de Nightster zijn zwarte velgen en grijze motorblokafwerking kreeg. Maar het bekendste detail dat toen geïntroduceerd werd is het LED achter/remlicht dat verwerkt zit in de knipperlichten. In 2010 ontstond de basis voor de hedendaagse Sportster line-up, eerst met de XL883N Iron, die het basismodel werd, en vervolgens de gestripte bobber XL1200X Forty-Eight – met zijn brandstoftank op basis van het Model-5 design uit 1948 – waaraan hij ook zijn naam dankt. Twee jaar later voegde de XL1000V Seventy-Two weer een flinke scheut authentieke chopper attitude toe aan de Sportster lijn, naast de meer relaxte custom stijl van de XL1200C. Alle vier de bikes verwijzen naar de Sportsters uit de late jaren ’50 en ’60; modellen die zelf weer een diepe buiging maakten naar machines van nog verder terug. Precies zoals je mag verwachten van Harley-Davidson, een motorbouwer met een catalogus die teruggaat tot 1903. De Iron 883 en Forty-Eight werden in 2016 sterk verbeterd met betere vering en ABS, waarbij de authentieke, old-school stijl voorzien werd van een zeer up-to-date frame. Om 60 jaar sensatie te vieren geeft de 2017 XL1200CX Roadster performance een hele nieuwe betekenis met zijn 43mm upside-down voorvork, premium schokbrekers en krachtige remmen voor.
Dus hoewel er veel verandert, blijven sommige dingen hetzelfde – 60 jaar Harley-Davidson Sportster is het rauw grommende bewijs.
Bron: Harley-Davidson Benelux
Na een lange aanloop is het dan nu toch zover: Yamaha heeft haar nieuwste luxe touringmodel onthuld. De nieuweling heeft officieel 2018 Yamaha Star Venture, waarbij er ook nog een Transcontinental versie wordt verkocht die van de nodige extra's is voorzien. Basis van het geheel is het bekende 103 ci (1854 cc) motorblok, wat we in Europa goed kennen uit de inmiddels van de markt gehaalde Midnight Star en de nog wel verkrijgbare XV1900. Dit motorblok is wel luchtgekoeld, waardoor het maar de vraag is of dit aan de nieuwe Euro4-norm gaat voldoen, wat bepalend zal worden of de Venture naar Europa komt of niet. Overigens is het blok niet helemaal gelijk, Yamaha claimt vooral flink meer koppel.
In een markt waar Harley al jaren de baas is, moet Yamaha het van klanten hebben die wel eens wat nieuws willen. Dat zit hem deels in het opvallende uiterlijk, van een afstand zal goed te zien zijn dat dit géén Harley is. Daarnaast heeft de Japanse fabrikant een aantal technische nieuwigheden meegenomen. Opvallendste daarvan is traction control (TC). Misschien niet echt heel erg nodig op een motorfiets met (gokje:) 100 PK en een enorm rijklaar gewicht van 450 kilo, maar hé, zeiden we dat eerst ook niet over ABS? Feit is namelijk wel dat de Yamaha een flinke 170 Nm aan koppel belooft, dan is TC een prima vangnet als je de bocht uit komt blazen!
De TC is mogelijk door het ride-by-wire, wat er ook voor zorgt dat er nu gekozen kan worden uit verschillende driving modes, zoals sportief of juist rustig, wat dan door aanpassingen aan ontsteking en injectie voor een ander rijkarakter zorgt. Overigens duidt juist deze techniek weer wel op de mogelijke haalbaarheid van Euro4, dus wie weet zien we de Venture ooit toch in Europa. Andere belangrijke features zijn vooral te vinden in de uitrusting. Een meer dan knap infotainment systeem ziet er op de video al strak uit, op de Transcontinental-versie komt daar nog navigatie en 'sattelite' streaming radio bij. Standaard is de Venture voorzien van Sure-Park, een elektrische aandrijving die zowel vooruit als achteruit werkt om stapvoets rijden bij parkeren (veel) makkelijker te maken.
Nog wat afmetingen dan: het zadel zit net onder de 70 centimeter dichtbij de grond, terwijl de totale lengte van de Venture een flinke 270 centimeter is. In de tank gaat 25 liter. Qua ergonomie belooft Yamaha dat er veel verstelbaar is voor zowel de zitpositie als de windbescherming. Zaken die ons verder opvielen: een stalen frame in plaats van licht aluminium, riemaandrijving in plaats van een ketting, keyless contact, 5 èn 6 zijn een overdrive, zadelverwarming voor zowel berijders als passagier en handvatverwarming standaard. Net als de cruise control en de 140 liter bagageruimte. Qua prijs zet Yamaha niet voorzichtig in: de Venture heeft in Amerika een "vanaf" prijs van 24.999 dollar. Best veel, want een kale (!) Harley Street Glide kost daar 21.000 dollar. Dan mage je nog wel kiezen uit rood of grijs, officieel heet dat Granite Gray of Raspberry Metallic.
Yamaha zal een Star touring model onthullen tijdens de Americade motorrally (VS) op 5 juni om 19:00 uur lokale tijd (6 juni om 01:00 uur in Nederland). Hiermee komt het Japanse merk voor het eerst met een nieuw model sinds het stoppen met Star Motorcycles als afzonderlijk motormerk. Het nieuwe model wordt dan ook onder de merknaam Yamaha verkocht, maar Star wordt nog wel gevoerd als submerknaam. In een drietal teaservideo's laat Yamaha Amerikaanse eigenaren van motoren vertellen wat ze willen zien in een touringmodel waarbij we dan moeten denken aan een Harley-Davidson Road King of Indian Roadmaster, met volle kuip en complete kofferset. Ze noemen daarbij een audiosysteem, Bluetooth-verbinding, ingebouwde GPS, verwarmde handvatten en zelfs een achteruitversnelling, zoals de Honda Goldwing die ook heeft. TDe mozaïeken hieronder geven daarnaast een aanwijzing met een vaag beeld van 4 koplampen, terwijl de tweede afbeelding een kofferset laat zien, zoals die te zien zijn op de touring modellen van (bijvoorbeeld) Harley-Davidson en Indian.
- advertorial -
De Benelux kent prachtige routes om op de motor te verkennen met veel afwisseling tussen steden, polder en natuurgebieden. Van de Ardennen tot bovenin Groningen, en alles wat ertussen ligt. Daarom krijg je hier de top 5 van mooiste motorroutes door de Benelux.
De mooiste route: een rondje Benelux (1100 km)
Natuurlijk is de mooiste route van de Benelux een route die door alle 3 de landen gaat. De route begint in Amsterdam, waarna je via Lisse en Alphen aan de Rijn langs Gouda naar Rotterdam toe rijdt. Vervolgens rij je in Zeeland via Terneuzen België in, richting Brugge. Vanaf Brugge gaat de route onder Gent door richting Brussel, als je wilt kun je dit stuk van de route iets verleggen zodat je wèl door Gent komt. Vanaf Brussel rij je naar Luxemburg, maar wel helemaal binnendoor. Zo kun je optimaal genieten van de natuur in de Ardennen, waarbij je langs kleine dorpjes, rivieren, bergen en door bosrijke omgevingen rijdt. Ben je een natuurliefhebber dan zal het stuk door de Ardennen het mooiste stuk van de Route zijn. Vanaf Luxemburg ga je (ook door de binnenwegen) richting Maastricht om vervolgens via Nijmegen en Utrecht weer richting Amsterdam te gaan. De gehele route gaat er vanuit dat je binnendoor rijdt, maar omdat de snelweg nooit ver weg is kun je op bijna elk stuk van de route besluiten om een bepaalde afstand tòch over de snelweg af te leggen.
Veiligheid in het verkeer
Veiligheid in het verkeer is het aller belangrijkste. Tijdens lange motortochten zit je lange periodes achter het stuur en daarom is het belangrijk dat je regelmatig pauzeert. Daarnaast is het ook belangrijk dat een helm voldoet aan de hedendaagse eisen op het gebied van veiligheid en bescherming. Logischerwijs geldt dit voor zowel motorhelmen als scooterhelmen. Bij de meeste webwinkels tref je deze informatie duidelijk in beeld. Zo beschikken alle helmen op Helmonline over het ECE 22.05 keurmerk.
Het rondje Benelux is de langste route in de top 5. Wil je geen meerdaagse motortocht rijden dan zijn de onderstaande routes wat voor jou:
Langs de Waal naar Steenwijk (330km)
Langs de Waal rij je met deze route helemaal naar het oosten van het land, om vervolgens via Urk naar Steenwijk te rijden.
Van Spa naar Namen (230+ km)
Dwars door de Belgische Ardennen, deze route is om te genieten van een prachtig stuk natuur.
Van Giethoorn door Groningen en Friesland (297km)
Deze route laat je het noorden van het land zien, waarbij je ook langs de grote steden in het noorden komt.
Vanaf Sonnis via Maastricht naar Spa (224km)
Dit is de kortste route in de top 5, maar zeker niet de minste. Naast de mooie natuur en de steden kom je tijdens het afleggen van deze route ook langs het drielandenpunt.
Welke route je uit deze top 5 tot winnaar kiest zal vooral aan je persoonlijke voorkeuren liggen. Wil je een meerdaagse tocht ga dan voor ‘een rondje Benelux’, wil je een ééndaagse route kies dan één van de overige vier tochten.
Online zijn er nog tal van andere routes te vinden. Heb je bovenstaande routes al een keer gereden of zoek je iets anders? Kijk dan eens bij de routeplanners van RouteYou of ANWB.
De Tsjechische motorfabrikant Jawa heeft de 350 OHC onthuld. Zoals de naam al doet vermoeden, heeft dit nieuwe model een 350cc ééncilinder motor. Deze retro-uitziende motorfiets moet de concurrentie aangaan met Royal Enfield.
Specificaties
Dit model gebruikt een kopie van de Honda XR400 motor, gebouwd door het Chinese Shineray, maar dan met brandstofinjectie. Daarmee produceert 'ie 26 pk en 31 Nm. Het is de eerste Jawa met ABS en hij is Euro4 goedgekeurd. De topsnelheid ligt rond de 120 km p/u. Verder is het een relatief lichtgewicht met 154 kg en kan er 17 liter brandstof in de tank. Remmen doe je met een 305mm enkele remschijf aan de voorkant en een 160mm trommelrem bij het achterwiel.
Concurrent Royal Enfield
Jawa is onderdeel van de Indiase gigant Mahindra, die ook eigenaar is van BSA. Daarmee wordt verwacht dat deze motor in India de strijd aan zal gaan met Royal Enfield. In de jaren '70 en '80 was Jawa immens populair in India, maar werd uiteindelijk de fabriek in 1996 gesloten. Het is nog niet bekend of/wanneer deze motor in Nederland te verkrijgen zal zijn. De Euro4 goedkeuring kan echter wel duiden op een introductie op de Europese markt. De nieuwprijs wordt geschat op € 3.750,-.
Harley-Davidson gaat de samenwerking aan met het Amerikaanse EagleRider, 's werelds grootste motorverhuurbedrijf. Goed nieuws dus voor iedereen die er altijd al van heeft gedroomd om op een Harley te gaan toeren in de Verenigde Staten. Door deze samenwerking kun je op de nieuwste Harley-modellen rijden, die je makkelijk kunt ophalen en weer inleveren bij de vele vestigingen van EagleRider in Noord-Amerika.
Lange tijd was een motorbroek niet echt fashionable en moest je je bijvoorbeeld omkleden op je werk. Those times are no more. Door nieuwe ontwikkelingen hoeft een motorbroek niet alleen op de motor gedragen te worden; ook daarnaast sla je geen modderfiguur. Zo heeft Rev'it de Alpha Chino (snap je 'm?) uitgebracht.
Ter ere van het 60-jarig jubileum van de Harley-Davidson Sportster is er een officiële Café Custom Accessiores-lijn uitgekomen. Deze is voornamelijk gericht op een nieuwe generatie Harleyrijders, die houden van het caferacer-genre. Met deze accessoires kun je je Sportster een retro-custom look geven, die doet denken aan de vintage caféracers van weleer.
Als antwoord op de gerestylede Harley-Davidson Road King, komt Indian nu ook met 2 nieuwe versies van de Chieftain: de Limited en Elite. Deze modellen hebben wat minder tierelantijntjes en hebben meer een bagger-look, waardoor ze agressiever ogen. Vooral de Indian Chieftain Elite is een bijzonder model.
BVA Auctions organiseert tot en met 29 maart 2017 twee online faillissementsveilingen met bedrijfsmiddelen uit het faillissement van Harley-Davidson te Amsterdam. Het veilingaanbod bestaat uit meer dan 1600 kavels. Onder andere: Snap-on werkplaatsinventaris, Harley-Davidson kleding en merchandise. De kavels zijn verdeeld over twee online veilingen. De eerste veiling bevat werkplaats- en winkelinrichting en de tweede veiling richt zich op motorkleding en merchandise. Op zaterdag 25 maart a.s. organiseert BVA Auctions van 12:00 – 16:00 een kijkdag aan de Jarmuiden 43 te Amsterdam. Het is dan mogelijk om alle kavels uit de veilingen te bezichtigen. Ga voor meer informatie naar: www.bva-auctions.com/auction/lot/26314
Over BVA Auctions B.V.
BVA Auctions is het grootste online veilinghuis van Nederland en veilt in opdracht van derden roerende en onroerende zaken. De website heeft maandelijks ruim 5 miljoen bezoekers en meer dan 1,2 miljoen geregistreerde. Maandelijks worden ruim 860.000 biedingen gedaan door kopers uit meer dan 95 landen. Dankzij het ruime en voortdurend wisselend aanbod is er bij www.bva-auctions.com altijd wat te bieden.
Gisteren maakte Harley-Davidson weer een nieuw model uit de Street-familie bekend: de Street Rod. Deze betaalbare motorfiets is gemiddeld qua gewicht en gemaakt om tussen het drukke verkeer door te kunnen manoeuvreren. Handig dus, als je bijvoorbeeld naar je werk rijdt door de drukke stad. Volgens Harley-Davidson Chief Engineer Mathew Weber is dit de meest flexibele, wendbare Harley uit het huidige assortiment.