Gedurfd, vintage, extravagant… Om eerlijk te zijn, wat zou je nog meer van Stylmartin verwachten? Het Italiaanse merk dat trendy motorschoenen en laarzen tot het gesprek van de dag heeft gemaakt. De Lady Rock enkellaars is speciaal voor de vrouwelijke passagier of motorrijdster, die met een trendy uitgesproken look (achter) op de motor wil plaatsnemen. Lady Rock werd vorig jaar tijdens de EICMA show in Milaan als prototype geïntroduceerd.
De robuuste lederen schoen met zijn harige (rund) buitenkant, voorzien van een luipaard print, trok onmiddellijk de aandacht van het vrouwelijke publiek; hun interesse en enthousiasme overtuigde Stylmartin om het in productie te nemen. In principe is deze enkellaars niet alleen voor de motorfiets branche geschikt maar heeft ook potentie in de fashion, muziek en entertainment sector.
De vrouwelijke passagier of motorrijdster maakt met de Lady Rock duidelijk een statement.
Voor deze keer kunnen we ons concentreren op de coole stijl en de design aspecten in plaats van technische praat… ondanks dat Stylmartin’s technische kennis zichtbaar is.
Toch is de ware motorstijl te herkennen; een ademende en waterdichte voering en de gerenommeerde grip van de Vibram zool.
De Lady Rock zal mensen zeker doen omdraaien en het vertegenwoordigd een stijl die er op gericht is innovatie te brengen in een sector die weer terug in de wedstrijd wil komen!
Ook in 2016 zal Triumph Motorcycles motorrijders over de hele wereld aansporen om chique gekleed in de “Dapper-stijl” met hun Café Racer, Brat Tracker, Bobber of Scrambler de straat op te gaan. Door dit te doen wil Triumph voor het derde jaar op rij een bijdrage leveren aan de Distinguished Gentleman’s Ride en het doel waar de organisatie voor staat. De Distinguished Gentleman’s Ride brengt een ode aan creativiteit, motorrijden, vriendschap en Custom motoren. Sinds de oprichting in 2012 is het initiatief, dat in Australië is gestart, uitgegroeid tot een wereldwijd fondswervend fenomeen dat zich inzet voor de strijd tegen prostaatkanker. De dag waarop in 2016 gereden zal worden is zondag 25 september.
Triumph omarmde het evenement als sponsor voor het eerst in 2014 omdat de motorfabrikant inzag dat het evenement alles waar motorrijden voor staat op een uitstekende manier uitdroeg. De samenwerking met het stijvolle britse merk past dan ook als een maatpak. De editie van vorig jaar was een groot succes; 37.000 goedgeklede deelnemers verdeeld over 410 steden haalden meer dan 2.3 miljoen dollar op door te doneren en/of zich te laten sponsoren.
Voor de editie van 2016 heeft de Distinguished Gentleman’s Ride, met behulp van Triumph Motorcycles, zich het doel gesteld om 50.000 motorrijders deel te laten nemen in 500 steden verdeeld over 90 landen en 5 miljoen dollar op te halen. Nieuw voor dit jaar is dat de Distinguished Gentlemans Ride de stichting Movember heeft verkozen als officieel partner. Deze wereldwijd bekende liefdadigheidsinstelling streeft naar een gelukkiger, gezonder en langer leven voor mannen en zal het opgehaalde geld investeren in onderzoek naar prostaatkanker en preventieve programma’s tegen zelfmoord.
Mark Hawwa, de oprichter van de Distinguished Gentleman’s Ride, hierover; “We staan versteld van de aandacht en gigantische steun die wij de afgelopen vier jaar hebben mogen ontvangen. Het is fantastisch om te zien dat zoveel verschillende landen en culturen samenwerken in de strijd tegen prostaatkanker en het voorkomen van zelfdoding. Samen met goed passende merken als Triumph Motorcycles en Zenith Watches, en toegewijde partners als Movember zullen wij alles in staat stellen om ons doel te bereiken en de wereld voor een dag te kleuren met stijlvolle custom motoren en goed geklede Gentleman en Lady Folk.”
Dit jaar zullen de deelnemers die het meest opbrengen beloond worden met mooie prijzen van Triumph Motorcycles en Zenith Watches. Zo ontvangt de persoon die door donatie en sponsoring het meeste geld opbrengt een Triumph Thruxton R! De tweede in de rij ontvangt een Street Twin en onder alle deelnemers die meer dan $ 200 ophalen wordt een derde Street Twin verloot.
Mark richtte de Distinguished Gentleman’s Ride op nadat hij geënspireerd raakte door een foto van Don Draper uit de serie Mad Men, die in een stijlvol kostuum poseerde op een klassieke motor. Hij zag hierin een mogelijkheid om af te kunnen rekenen met het negatieve imago van motorrijders en tegelijkertijd liefhebbers van custom motoren bij elkaar te brengen. Tijdens de eerste editie reden er gelijk al 2500 deelnemers mee verdeeld over 64 steden. Dit succes spoorde Mark aan om het concept te verbinden aan een goed doel.
Voor meer informatie en voor het registreren voor deelname gaat u naar: www.gentlemansride.com
Akrapovič uit Slovenië maakt uitlaatsystemen die de maximale prestaties uit motoren halen. Daarbij krijg je de typische Akrapovič-sound. Het nieuwste product is het Racing Line systeem met unieke zwarte demper voor de Yamaha XSR 900. Dit systeem staat voor een volledige tuning van het uitlaatsysteem. Het vermogen van je motor stijgt hiermee met 4,1 PK en je koppel stijgt met 5,4 Nm. Dit is allemaal volgens de Euro-4 geluids- en emissie-eisen. Daarnaast krijgt je Yamaha natuurlijk ook een extra coolheidsfactor qua uitstraling. Kosten: €1.439,-.
Deze maand heeft Moto Guzzi de MGX-21 in de VS gepresenteerd, tijdens de 76e editie van de Sturgis Motorcycle Rally ten overstaande van ruim 700.000 liefhebbers. Met de MGX-21 Flying Fortress betreedt Moto Guzzi een voor het merk nieuw segment – dat van de grote cruisers – met de VS als één van de belangrijkste markten. Ook in de Benelux maakt de eerste MGX-21 binnenkort zijn opwachting. Voor Moto Guzzi, dat volgende maand haar 95e verjaardag viert, was de Sturgis Motorcycle Rally – met bezoekers afkomstig uit het hele land en zelfs de hele wereld – bij uitstek de gelegenheid om de nieuwe, ultieme toerbuffel aan het Amerikaanse publiek te presenteren. De VS is wereldwijd de grootste markt voor toermotorfietsen en Moto Guzzi wil zich met Italiaans design en geavanceerde technologie nadrukkelijker manifesteren in landen met grote marktvolumes. Ook in de Benelux maakt de allereerste Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress binnenkort zijn opwachting. Naar aanleiding van de online voorverkoop – met tal van exclusieve voordelen voor de eerste kopers van een MGX-21 – wordt het eerste exemplaar binnenkort bij Moto Guzzi-dealer TLM in Nijmegen aan zijn eigenaar overhandigd.
Moto Guzzi MGX-21: Italiaanse cruiser met unieke eigenschappen
De Moto Guzzi MGX-21 is met recht een exclusief model, met een groots en imposant design. De nieuwe ‘bagger’ uit Mandello del Lario onderscheidt zich onder meer door de kleine ‘batwing’ kuip, gestroomlijnde zijkoffers, een groot 21 inch voorwiel dat schuilgaat onder een koolstofvezel spatbord en een opvallend design met matzwarte afwerking en rode accenten, waaronder de rode kleppendeksels. De uitrusting wordt voltooid met alle beschikbare, geavanceerde veiligheidsfeatures van nu, waaronder ABS, instelbare tractiecontrole, de Ride-by-Wire gascontrole en cruise control. De MGX-21 Flying Fortress wordt aangedreven door de bekende Moto Guzzi 1400cc V-twin met cardanaandrijving, die al vanaf 3.000 tpm meer dan 120 Newtonmeter aan koppel loslaat.
Prijzen Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress: Nederland: € 25.995,-; België: € 22.995,-.
Link: alle foto's vindt u in de MEGA-gallery op onze Facebook-pagina
Dames opgelet! Vind je motorrijden te gek, maar vind je het ook belangrijk dat je er goed en stoer uitziet? Ben je op zoek naar een jas waar je niet in verzuipt en waarmee je ook nog voor de dag kunt komen als je een terrasje opzoekt na een rit? In deze blog komen een aantal musthaves voorbij! (Heren, lees ook even mee voor je vriendin/vrouw).
Aether Arrow
Eindelijk een leren motorjas die zowel op de motor als ernaast er goed uitziet. Zelfs als je geen motor rijdt is de Aether Arrow (foto boven en onder) een goede aanschaf waardoor je er badass en sexy uitziet. Goed te combineren met jeans. De pasvorm is ergonomisch door zacht nappaleer, waarbij de schouders en armen gewatteerd zijn. De kraag beschermt je nek en zorgt ervoor dat je nog steeds goed kunt bewegen. Details in het design zijn de ritsen in de mouwen, binnenzakken en buitenzakken met rits. Aan de veiligheid is ook gedacht: de jas wordt geleverd met D3O armor stukken. Prijs: $ 995,-.
Atwyld Alltime
Atwyld’s missie was om de perfecte motorjas voor dames te ontwikkelen die zowel een fashion item zou zijn, als een
technisch goede bescherming. Geen compromissen dus. Het leer is erg zacht, waardoor de jas voelt alsof je ‘m al jaren hebt. Mocht je onverhoopt vallen, dan zijn alle grote impact-zones extra gelaagd met Dupont Kevlar. De asymmetrische rits zorgt voor een moderne èn klassieke look. Verder zitten er vele zakken in en bij de schouders extra stretch voor comfort tijdens het rijden.
Prijs: $ 650,-.
REV’IT! Bellecour
REV’IT! Ontwerpt mooie producten die ook nog eens goed betaalbaar zijn. Deze Bellecour kost ongeveer
€ 380,- en is er in bruin en zwart koeienleer. Het heeft een simpel en tijdloos design. Leuk detail is dat je de onderkant van de jas kan aantrekken, zodat de jas mooi aansluit. Ook zit er een zak aan de binnenkant van de flap aan de voorkant die je dichtritst. Als je wil, kan je ook nog een motorbroek vastmaken aan de jas, zodat het één geheel wordt.
Roland Sands Maven
Roland Sands Design is begonnen als een producent van custom onderdelen, maar staat inmiddels ook bekend als de maker van stijlvolle motorkleding. Dit jack is gemaakt van 1,3 mm dik koeienleer en is verkrijgbaar in zwart, oxblood en tobacco. Het leer is gepre-olied, gewassen, gewaxt en daarna weer geolied, zodat die een unieke finish krijgt. Hoe ouder deze jas wordt, hoe mooier die eruit komt te zien. Verder zijn de mouwen voorgevormd en is er ruimte om zelf nog extra beschermingsdelen in de jas te stoppen (deze worden niet meegeleverd). Prijs: $ 565,-.
De nieuwe configurator voor de Ducati Scrambler zorgt ervoor dat je je eigen bike nog exclusiever en unieker kunt maken. Alle zes versies van de Scrambler zijn aan te passen, van de Icon tot de Sixty2 en van de Classic tot de Full Throttle. Dit alles in een handomdraai, ook op je smartphone.
Customize je bike
Het nieuwe platform van Ducati bevat allerlei accessoirepacks in high-definition. Er kan gekozen worden uit 60 opties. Zo kan je met een muisklik verschillende tankkapjes, Scrambler logo’s, race- of Enduro-accessoires en zadels toepassen op je gekozen model. Je kunt gelijk zien hoe jouw droommotor er uit komt te zien. Dit kan vanuit 11 perspectieven, zodat je alles goed kan bekijken.
Kleding
Naast de configurator is er ook gedacht aan de berijder zelf. Door te kiezen uit het grote assortiment kleding, boots, helmen en brillen zit je zelf ook esthetisch verantwoord op je gloednieuwe Scrambler. Deze zijn afkomstig van de nieuwste apparel-lijn waardoor je er trendy uitziet, maar ook goed beschermd bent.
Delen met je vrienden en de dealer
Ben je klaar met met customizen? Klik dan op ‘Hop on your motorbike’ en deel jouw ontwerp met je vrienden op verschillende social media. Ook kan je je design met de dealer in de buurt delen, zodat je er waardevolle feedback op kunt ontvangen.
Onofficiële bronnen melden dat Harley-Davidson eind deze maand het nieuwe 'Milwaukee Eight' blok gaat aankondigen voor modeljaar 2017. Dit blok zal voor zover bekend eerst alleen in de Touring modellen (Road King, Electra Glide, Street Glide en Road Glide) geleverd worden, en vanaf 2018 zal dit uitgespreid worden naar alle modellen voorzien van een Harley Big Twin. Dat wil zeggen de Dyna en Softail families.
Het Milwaukee eight blok draagt zijn naam volgens - de doorgaans goed ingewijdde- blogger Cyril Huze om 2 redenen: het blok wordt voorzien van 8 kleppen (4 per cilinder). Daarnaast wordt deze opvolger van de TwinCam het achtste bigtwin blok dat Harley in zijn geschiedenis gaat gebruiken. Deze Milwaukee Eight zal 107 Cubic Inch inhoud krijgen, wat neer komt op 1753cc. Ook zal er waarschijnlijk later nog een SE versie komen met 120 cubic inch, 1966 cc. Verdere updates in het blok zijn de enkele onderliggende nokkenas, de ontsteking wordt aangepast naar een single fire systeem en het blok zal luchtgekoeld zijn. Vooral dat laatste is opvallend, het is niet eenvoudig (en dus duur) om zonder vloeistofkoeling aan de moderne emissie-eisen te voldoen. Officiële informatie en foto's zijn er nog niet. Zodra er meer bekend wordt of er officiële informatie beschikbaar is vindt je dit op Cruizem.nl.
Met de Caberg GHOST introduceert Caberg een revolutionaire helm voor de alsmaar groter groeiende groep rijders die zich willen onderscheiden van de massa. Het eigenzinnige design is op z’n zachts gezegd “uitgesproken”, en zal de motorrijders die op zoek zijn naar “iets” aparts, zeker aanspreken. De GHOST is een moderne helm met een lichte carbon-kevlar-fiberglas schaal in 2 schaalmaten. Het unieke scharniersysteem van de GHOST zorgt ervoor dat de bril inclusief mondkap naar voren beweegt en vervolgens naar boven scharniert. De mondkap is demontabel zodat de helm ook te gebruiken is zonder deze kap. Rondom de binnenzijde van de bril zit aan het brilframe een afneembare rand met foam. Deze rand is aangebracht om het draagcomfort te verhogen, en om rijwind tegen te gaan tijdens de wat frissere dagen. In de zomer kan dan zonder foam gereden worden zodat de frisse rijwind meer kan circuleren.
Door de verschillende afneembare delen is deze helm in maar liefst 4 verschillende configuraties te gebruiken.
De luxe voering, die bestaat uit een combinatie van kunstleer en textiel, is voorzien van GHOST logo’s en zowel wangkussens als voering zijn volledig uitneembaar en wasbaar. Deze Urban Warrior wordt standaard geleverd met licht getint pinlock voorbereid vizier EN reeds geplaatste pinlock lens in de bril.
De kinsluiting van deze duistere bondgenoot binnen de Caberg familie wordt op een degelijke wijze verzekerd door de micro-lock snelsluiting.
De Caberg GHOST is op dit moment beschikbaar in de matzwarte versie en in de (nog) lichtere Carbon uitvoering in de maten XS t/m XXL. De prijs voor de matzwarte kleur bedraagt € 269,95, de Carbon uitvoering is er voor € 339,95. Voor het seizoen 2017 zullen nog enkele speciale kleurstellingen geïntroduceerd gaan worden. Accessoires zoals donker getinte en spiegel vervangingsvizieren zullen op koste termijn beschikbaar zijn.
Net als in 2015 roept Harley-Davidson nu opnieuw veel van dezelfde type motoren terug naar de dealer in verband met problemen met de koppeling. Had de recall-actie het afgelopen jaar betrekking op motoren van het modeljaar 2015, nu betreft het grotendeels dezelfde modellen, maar dan van het modeljaar 2016. Blijkbaar zijn de problemen met de koppeling niet afdoende opgelost.
Bij de betrokken modellen kan het voorkomen dat de hoofdcilinder onvoldoende lift genereert om de koppeling te ontkoppelen, zodat bij het starten met ingeschakelde versnelling, of wanneer de motor in de versnelling wordt gezet, de controle over de motor kan worden verloren met een mogelijke crash als gevolg. Het probleem doet zich vooral voor indien de motor lang heeft stil gestaan.
Modellen waarop de terugroepactie betrekking heeft:
- Harley-Davidson FLHT-, CU, CUL, CU TC, CUL TC,
- Harley-Davidson FLHTK-, L, KL
- Harley-Davidson FLHTP
- Harley-Davidson FLHX-, S
- Harley-Davidson FLHXSE
- Harley-Davidson FLSS
- Harley-Davidson FLSTFBS
- Harley-Davidson FLTRU
- Harley-DavidsonFLTRX
- Harley-Davidson FXSE
Harley-Davidson Nederland is 26 juli begonnen de betrokken eigenaren via een brief terug te roepen naar de dealer, die de hoofdkoppelingscilinder op aanwezigheid van lucht in de vloeistof zal controleren (ten gevolge van een chemische reactie) en zal zo nodig het koppelingssysteem reinigen en neutraliseren. De NHTSA in de Verenigde Staten maakte in april 2015 al melding van de koppelingsproblemen bij de 2015 modeljaren en sinds 27 juni jongstleden van de 2016 modeljaren.
Bron: RDW, Nederland – NHTSA, USA
Jaarlijks organiseert Stichting Kabroemmm in de regio Zuid-West Friesland een familie-oldtimer festival. Kabroemmm zet zich in om belangeloos een super dag te organiseren voor alle leeftijden op gebied van interessante voertuigen waarvan de opbrengst van die dag voor het goede doel is. Kabroemmm wordt bezocht door mensen die interesse hebben en belangstellend zijn in maffe, leuke, mooie, bijzondere en ook oude voertuigen. Het ronken, blinken en horen van verhalen over voertuigen maakt bezoekers enthousiast.
Afgelopen jaar (2015) heeft op 23 augustus de vierde editie van Kabroemmm plaatsgevonden. Een terrein van ca 3 ha groot met daarop bijzondere showvoertuigen waaronder div. oldtimers (vrachtwagens, auto’s, motoren etc.), een grasbaan voor klassieke 50 cc motoren, een 4x4 demonstratiebaan, een kleppendekselrace, een heuse markt (> 40 kramen) kindervermaak d.m.v. luchtkussen, poppentheater, bungeetrampoline en nog meer en uiteraard een hapje en een drankje. Uiteraard een goede doelenstand niet te vergeten. Het resultaat 2200 bezoekers, waarvan veel gezinnen met kinderen, een prachtige dag, een goed humeur en veel plezier, er is ca 4000 euro gedoneerd aan Villa Joep (in 2014 ca 3200 euro aan Stichting Semmy en in 2013 ca 3700 euro aan Cliniclowns). Op 4 september 2016 vindt de vijfde editie van Kabroemmm plaats.
Wat krijg je als je een steracteur en ervaren motorbouwer bij elkaar zet? Nou, zoiets als dit dus. Keanu Reeves en Gard Hollinger vonden elkaar in hun visie op motoren en besloten een project te beginnen. De Arch KRGT-1 is het resultaat van hun samenwerking.
Wat veel mensen misschien niet weten, is dat Keanu Reeves (bekend van o.a. The Matrix en The Devil’s Advocate) een fervent motorrijder is. Hij heeft in zijn hele leven twee auto’s gehad en vervoert zichzelf het liefst per motor. Ook op weg naar de filmset dus. Deze Canadees begon ooit op een Kawasaki 600 Enduro en kwam daarna in zijn Norton-periode. Toen hij veel weg was van huis om op locatie te filmen, begon hij de gewoonte om op elke plek een motor te kopen en die weer te verkopen als de shoot klaar was. Zo is hij eigenaar geweest van een Suzuki GS1100E, een Suzuki GSX-R750, een BMW 750 uit ’74, een Kawasaki KZ 900, een Harley-Davidson Shovelhead en een Moto Guzzi. Niet zomaar een filmster dus die zijn naam verbindt aan een product.
Eska heeft een zeer exclusieve lijn handschoenen geproduceerd op bestelling van Rob’s accessoires. Slechts 3 maal per jaar worden deze uitgeleverd. Voor deze handschoenen is gebruik gemaakt dan de meest fijne leersoorten. Waarvoor de zachtste delen van de beste huiden zijn uitgezocht, van de volgende soorten.
• Paard
• Wilde Bok
• Lam
• Hert
De voering bevat nano-deeltjes zilver, die een anti bacteriële werking hebben, die ervoor zorgt dat de temperatuur goed gereguleerd werd en zweetluchtjes tegengaat. In de handpalmen is hertenleer verwerkt, dat zeer zacht en soepel maar toch slijtvast is. Het gebruik van deze topmaterialen samen met 100 jaar ervaring in het fabriceren van handschoenen, zorgen ervoor dat Eska een lijn handschoenen geproduceerd heeft waarvan de pasvorm en kwaliteit niet snel geëvenaard zullen worden.
• Sublieme pasvorm.
• Zeer slijtvast, dus veilig en duurzaam.
• Beperkte levering.
• Uniek in de motorbranche.
Te bestellen op www.robsacc.nl
Ride Command is het infotainmentsysteem dat wordt geïntegreerd in het dashboard van de Roadmaster en de Chieftain. Het 7” touchscreen heeft een resolutie van 800x480 pixels en is volgens Indian het helderste scherm dat op dit moment verkrijgbaar is en het systeem dat het snelst opstart. In de Ride Command is tevens bluetooth en de radio geïntegreerd. Op de Chieftain speelt deze af met 100 watt speakers en op de Roadmaster zijn speakers van 200 watt geïnstalleerd. Het scherm werkt ook met handschoenen aan en kan in en uitzoomen door met 2 vingers te knijpen zoals je dat ook op een smartphone doet. Naast het touchscreen zijn er ook knoppen op het stuur gemonteerd zodat je het systeem kunt bedienen zonder je handen van het stuur af te halen.
Het systeem kan 8 verschillende types informatie laten zien, en je kunt zelf kiezen welke info je wanneer in beeld wil hebben. Het scherm is volledig naar wens in te stellen. De volgende 8 modi zijn beschikbaar:
1. Vehicle Status (bandenspanning, boordspanning, draaiuren en oliewissel)
2. Vehicle Info (snelheid, brandstofrange, toerental en versnelling)
3. Trip 1 (brandstofrange, gemiddeld verbruik, huidig verbruik, afgelegde km’s en gemiddelde snelheid)
4. Trip 2 (brandstofrange, gemiddeld verbruik, huidig verbruik en gemiddelde snelheid)
5. Ride Data (rijrichtig, bewogen tijd, gestopte tijd, hoogte en hoogteverschil tijdens de rit)
6. Audio
7. Bluetooth
8. Map/Navigation
Indian Motorcycle marketing director Reid Wilson: “We hebben veel tijd en moeite gestoken in het ontwikkelen van dit systeem en we weten dat rijders dit zeker zullen waarderen. Als berijder kun je zelf kiezen welke informatie je op het scherm wilt zien. Daarnaast kun je navigeren en via Bluetooth naar je eigen muziek luisteren, of bellen.”
Indian heeft de nieuwe modellen prijsgegeven voor het modeljaar 2017. Het grootste nieuws is hierbij dat de Chieftain en Roadmaster een nieuw touchscreen infotainment systeem aan boord hebben die ‘Ride Command’ wordt genoemd. Verder is de Scout Sixty aangepast zodat je er met een A2 rijbewijs op kunt rijden.
Kabroemmm begint steeds meer een vaste waarde op de evenementenkalender te worden. Dit jaar mag Kabroemmm haar eerste lustrum vieren. Op zondag 4 september aanstaande wordt nabij Hemelum KABROEMMM gehouden. Een spektakel voor jong en oud met oldtimer tractoren, klassieke auto’s, vrachtauto’s en motoren, brommers/scooters uit vervlogen tijden. Bijzonder geprepareerde voertuigen, klassieke Amerikaanse auto’s en nog veel meer.
De techniek ‘van vroeger’ gecombineerd met shows/demo’s, een onderdelenmarkt, gezellige braderie, muziek en een speelzone voor de kinderen. Ook de inwendige mens wordt goed verzorgd met lekkere hapjes en drankjes. KABROEMMM is niet alleen kijkplezier, maar ook U kunt meedoen met o.a. een race op oude brommers, daarnaast wordt er dit jaar druk gewerkt om ook weer de 4x4 voertuigen te laten rijden. Nieuw dit jaar is een demo met radiografische bestuurbare motorvoertuigen. Daarnaast zal er muziek ten gehore worden gebracht ter opluistering van het vijfjarig jubileum.
Naast de verschillende demonstraties, wordt ook weer de kleppendekselbaan opgesteld, Ieder jaar komen er meer deelnemers. De kleppendekselbaan van Kabroemmm is inmiddels uitgeleend aan een groot evenement in het midden van het land. Het begint meer bekend te raken, omdat deelname laagdrempelig en eenvoudig is. Meer weten? Check de website voor meer info. Een deel van de opbrengst van het familiefestival wordt gedoneerd aan een goed doel. Zo hebben Cliniclowns, Villa Joep en Stichting Semmy de afgelopen jaren al mooie bedragen mogen ontvangen.
Het goede doel waarvoor Kabroemmm dit jaar geld gaat inzamelen is Stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis UMCG in Groningen. Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis streeft er naar om samen met haar donateurs het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken door in te springen op de behoeften van ouder en kind. Zo ondersteunt zij verschillende wetenschaps- en welzijnsprojecten zoals ‘internet aan bed, muziek optredens, voorstellingen in ons kindertheater en het realiseren van huiskamers. Een ziekenhuis dat een beetje voelt als ‘thuis’.... Het zieke kind verdient beter!
Kabroemmm vindt dit jaar plaats op 4 september 2016 in de weilanden rondom Hemelum (Zuidwest Friesland). Voor meer informatie check de website en uiteraard op facebook.
KABROEMMM
Datum : 4 september 2016
Tijd : van 10.00 tot 20.00 uur
Locatie : Festivalterrein Kabroemmm in Hemelum, (Frl.)(zichtbaar vanaf de N359).
Toegang : € 5, --
€ 2, -- tot 12 jaar
ACTIVITEITEN
- Klassieke en bijzondere voertuigen
- Klassieke 50 cc grasbaanracedemo + lokale jeugdklassen in samenwerking met het Classic 50 cc grasbaanteam
- Oldtimer tractoren in samenwerking met Vrienden van de Krukas
- Diverse demonstraties
- Kleppendekselrace
- Speelterrein, luchtkussens, schminken en knutselworkshops voor de kinderen
- Onderdelenmarkt en braderie
- Horeca
- Muziek (live band)
Zie ook: www.kabroemmm.nl
of op www.facebook.com/Kabroemmm
Voor een kleine impressie van vorig jaar: http://kabroemmm.kabroemmm.nl