De prijslijst voor modeljaar 2017 is binnen en langer dan ooit! Dat komt vooral omdat ze nu alle kleuren een aparte vermelding geven, van Vivid Black (zeg maar zwart) naar Solid Colour (verschillende basiskleuren), Two Tone (twee kleuren), Hard Candy Custom (flake) en Custom Colour (naar keuze). De goedkoopste Harley Street 750 kost € 8825,- (das flink minder dan vorig jaar!), voor de duurste Ultra Limited CVO FLHTKSE tik je net geen 50K aan (da wat meer dan vorig jaar!). Opvallend is dat sommige prijzen gedaald zijn, terwijl er vanaf nu toch echt de 'onvermijdelijke' kosten in moeten zitten, eindelijk is dat rare gedoe verleden tijd met afleveringskosten en bijbetalen voor poetswerk of een volle tank. De hele lijst vind je hieronder.

 harley davidson milwaukee eight 107 luchtfilter


Ducati heeft op de vooravond van de Eicma in Milaan twee nieuwe Scramblers voor modeljaar 2017 onthuld. De eerste is de Scrambler Café Racer. Deze heeft een duozit met afdekkap en nummerschilden voor de caféracer look. Ook is deze Scrambler voorzien van clip-ons, andere spiegels, een 17” voorwiel en een kleine topkuip. Er is standaard een zwarte Termignoni demper gemonteerd en het blok is zwart met geborsteld aluminium afwerking. Standaard wordt de Café Racer geleverd met Pirelli Diablo Rosso II banden. De Café Racer is alleen leverbaar in zwart.

01 DUCATI SCRAMBLER CAFE RACER


De wetten en regels m.b.t. emissie en geluid voor motoren worden strenger in 2017. Dit betekent dat The Jekill and Hyde Company haar producten ook moet engineeren naar deze nieuwe standaarden. Momenteel heeft het team van engineers een geheel nieuw uitlaatsysteem ontwikkeld wat voldoet aan deze nieuwe Euro4 standaard. Hierbij was het uitgangspunt natuurlijk dat het kenmerkende geluid en de performance gelijk blijven, al dan niet beter worden dan wat je van Jeckill and Hyde kent.

Jeckill and Hyde Euro4


Roland Sands staat bekend om het verbouwen van motoren en daar zijn ze best goed in. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze R Nine T, die ze verbouwd hebben tot de R Nine T Classic, gebaseerd op de R5 uit 1937. Ze hebben het de BMW behoorlijk onder handen genomen. Zo is de vering aangepakt. De voorpoten zijn opnieuw opgebouwd met GP veren en is helemaal zwart gemaakt. De achter schokbreker hebben ze gepakt van Öhlins. Het voorwiel is een 19” Hutch wiel. De kleppendeksels, swing arm kappen, tellerbehuizing, borstplaat, olievuldop, achterasdoppen, de dop in de cardan en de koplampring hebben ze zelf ontworpen en uit aluminium gefreesd en geanodiseerd en worden ook door RSD verkocht.
Het subframe is volledig verbouwd en de spatborden en tank hebben ze laten maken. Daarnaast hebben ze de open luchtfilters erop gezet en zelf een uitlaat ontworpen. Je eigen R Nine T helemaal zoals deze maken wordt dus een beste uitdaging, maar vet is ie wel.

Roland Sands R Nine T Classic

  • Click to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_1.jpgClick to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_1.jpg
  • Click to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_2.jpgClick to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_2.jpg
  • Click to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_3.jpgClick to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_3.jpg
  • Click to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_4.jpgClick to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_4.jpg
  • Click to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_5.jpgClick to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_5.jpg
  • Click to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_6.jpgClick to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_6.jpg
  • Click to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_7.jpgClick to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_7.jpg
  • Click to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_8.jpgClick to enlarge image Roland_Sands_R_Nine_T_Classic_8.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://cruizem.nl/motornieuws.html?start=16#sigProId4aa6adc897


Honda heeft op 18 november tijdens de Long Beach International Motorcycle Show in Californië de nieuwe Rebel aan het publiek gepresenteerd. De Rebel kwam van oorsprong al in de jaren tachtig als 250 en 450cc custom op de markt, maar komt nu terug als 300 en 500cc model in bobber-stijl, geschikt voor het A2 rijbewijs.

2017 Honda Rebel 300 500


Na de introductie van de nieuwe Bonneville T100 lijn op de Intermot motorbeurs toonde Triumph ook de Street Cup. De Street Cup is feitelijk hetzelfde als de eerdergenoemde Bonneville T100, maar optisch zijn er veel veranderingen te zien.

Het design is onmiskenbaar geïnspireerd op populaire cafe racers en Triumph heeft dit bereikt door optische veranderingen en een andere zitpositie. Optisch is de two tone lak het eerste wat opvalt, maar de tank en het zadel (inclusief zadelkap) zijn anders dan de donor motor. Ook heeft de Street Cup aluminium gesmeedde velgen in plaats van spaakvelgen, sportieve uitlaat, kleinere spiegels en een kapje boven de koplamp. De zithouding is veranderd door de clipons lager te plaatsen en de voetsteunen naar achter, hierdoor wordt de zithouding sportiever. De Street cup is te verkrijgen in zwart/geel en zwart/grijs two tone kleuren en zal € 11.300,- gaan kosten. De specificaties van de Bonneville T100 vind je hier.

Triumph Street Cup 2017

  • Click to enlarge image Triumph_Street_Cup_2017_1.jpgClick to enlarge image Triumph_Street_Cup_2017_1.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Street_Cup_2017_2.jpgClick to enlarge image Triumph_Street_Cup_2017_2.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Street_Cup_2017_3.jpgClick to enlarge image Triumph_Street_Cup_2017_3.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Street_Cup_2017_4.jpgClick to enlarge image Triumph_Street_Cup_2017_4.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://cruizem.nl/motornieuws.html?start=16#sigProIdc05cfd225f


Toen BMW Motorrad in 2013 de BMW R nineT lanceerde, werd onmiddellijk duidelijk dat dit niet zomaar een roadster op basis van een klassiek rolmodel was. Vanaf het begin combineerde de R nineT een klassiek motordesign met moderne technologie en geavanceerd vakmanschap, zoals onder meer blijkt uit de aluminium brandstoftank met geborstelde zijkanten. In talloze onderdelen weerspiegelde het model ook de doorgedreven aandacht voor details die eigen is aan het R nineT-familie. De nieuwe BMW R nineT ondersteunt zijn hoogwaardige afwerking met diverse geoptimaliseerde kenmerken. 

De nieuwe BMW R nineT Urban G/S tapt uit een heel ander stijlvat maar oogt even klassiek. Al meer dan 35 jaar staat de afkorting GS in combinatie met BMW Motorrad gelijk aan een gevoel van vrijheid en passie voor avontuur op twee wielen, en dat zowel op de weg als op het terrein. De R nineT Urban G/S bouwt voort op de genen van de allereerste, legendarische BMW R 80 G/S uit 1980 en vertaalt ze naar de huidige tijd met eigentijdse technologie in de vorm van een klassieke motorfiets in enduro-stijl met boxermotor.

BMW R Nine T Urban GS


Moto Guzzi heeft een nieuwe versie van de Audace onthuld op de Intermot beurs in Keulen. Het gaat om een carbon versie van de grote cruiser die vorig jaar bekend werd gemaakt. De Audace is uitgerust met carbon delen, terwijl motorisch en technisch weinig veranderingen zijn doorgevoerd. De Audace Carbon wordt aangedreven door de bekende 1400CC tweecilinder die 96 PK en 121 NM produceert. Als extra is het mogelijk de Audace uit te rusten met het multimedia systeem, waarbij je smartphone kan verbinden met het dashboard van de Moto Guzzi.

2017 Moto Guzzi Audace Carbon


Oliepeil Blogs