Naast de R Nine T Racer die we gisteren al bekend maakten, onthult BMW op de Intermot in Keulen ook de R Nine T Pure. Deze versie van de R Nine T is de meest kale versie die verkrijgbaar is. De Racer is gebaseerd op het ontwerp van de jaren 70 racemotoren. In beide nieuwe modellen zijn in plaats van de spaakwielen, 17” vijf spaaks gietwielen gemonteerd, en hebben ze geen up side down voorvork. Het blok is als bij de twee bestaande versies het bekende watergekoelde 1170cc boxer-blok, met 110 pk en 116 NM koppel.
Ook zijn de Racer en de Pure voorzien van een 2-in-1 RVS uitlaat van Akrapovič. Bij de Racer is dit een gepolijste versie, op de Pure is de demper geborsteld. De motoren voldoen beide aan de Euro4 norm.

Op de foto’s is de R Nine T Racer van spaakwielen voorzien, dit is een optie op zowel de R Nine T Racer als op de R Nine T Pure. De monozit is gebaseerd op het standaard R Nine T zadel, waarbij de bedekking van de duozit matched met de bekende wit met dubbel-blauw/rode kleurstelling van de retro gevormde topkuip. Onderscheidend aan de Racer ten op zichte van de Scrambler en de normale R Nine T is het toepassen van een enkele uitlaatdemper, waar beide huidige modellen dubbele, boven elkaar gemonteerde uitlaatdempers hebben.

In Duitsland zal de R Nine T Racer € 13.300,- kosten en de R Nine T Pure € 12.300,- incl. 19% BTW. In Nederland zullen deze prijzen wat hoger liggen door de BPM en de hogere BTW die we hier kennen. Beide modellen zullen vanaf maart 2017 beschikbaar zijn.

BMW R Nine T Pure

BMW R Nine T Racer


Door de redactie van Testmotor.nl is de 2016 Yamaha XV950 getest. Hieronder leest u de conclusie, de hele test is te lezen op Testmotor.
“De Yamaha XV950 is een motor om lekker binnendoor te rijden of om over de boulevard te cruisen, maar ook voor woon-werk verkeer en de in de stad is hij prima inzetbaar. Een motor met een hoge funfactor en met een zeer strak en cool uiterlijk waarvan het blok vloeiend aanvoelt en vlot accelereert. Hij stuurt goed en is wendbaar, ook op de smallere en krappere bochten, maar mist wel grondspeling waardoor je snel met de stepjes aan de grond zit. De afwerking van de motor is gewoon goed, zoals een motor hoort te zijn. Ook laat de versnellingsbak je vlot en soepel door de versnellingen schakelen, maar een net wat te vaak voorkomende ongewenste neutraalstand tussen de eerste een tweede versnelling zorgt voor enige irritatie zodat het predicaat ‘goed’ bijgesteld moet worden in ‘voldoende’. De zithouding zou ook prima geweest zijn, ware het niet dat het luchtfilter in de weg zit en het rempedaal net iets te hoog geplaatst is. Het stuur voelt degelijk aan dankzij de dikkere handvatten en de knoppen laten zich makkelijk en goed bedienen. Het display is duidelijk en helder, maar het harde zadel kun je beter vervangen voor een ander exemplaar omdat deze je al snel een pijnlijk zitvlak bezorgt.”

Link Testmotor.nl: Test 2016 Yamaha XV950

Testmotor Yamaha XV950 motortest

 


Yamaha Motor heeft de kleurstellingen voor de 2017 Sport Heritage modellen bekend gemaakt. Dit betekent ook dat deze modellen niet vernieuwd zullen worden. Modellen die niet genoemd worden zullen dan ook niet langer gevoerd of vernieuwd worden, dat laatste zal komende dinsdag bekend gemaakt worden tijdens de Intermot in Keulen. Hieronder de nieuwe en blijvende kleuren voor de 2017 XV950R (Bolt), XSR900 en XSR700.

XV950R: Tech Graphite (nieuw)
XSR900: Tech Black (nieuw), Garage Metal - bestaande kleur, Rock Slate - reeds bestaande kleur
XSR700: Tech Black (nieuw), Forest Green - bestaande kleur met zwarte radiateur, Garage Metal - bestaande kleur met zwarte radiateur

2017 YAM XS700 EU MDNM6 ACT 007

  • Click to enlarge image 2017_YAM_XS700_EU_DNGM3_STU_001_03.jpgClick to enlarge image 2017_YAM_XS700_EU_DNGM3_STU_001_03.jpg
  • Click to enlarge image 2017_YAM_XS700_EU_MDNM6_STU_001_03.jpgClick to enlarge image 2017_YAM_XS700_EU_MDNM6_STU_001_03.jpg
  • Click to enlarge image 2017_YAM_XS850_EU_MNM3SH_STU_001_03.jpgClick to enlarge image 2017_YAM_XS850_EU_MNM3SH_STU_001_03.jpg
  • Click to enlarge image 2017_YAM_XS850_EU_NBM4_STU_001_03.jpgClick to enlarge image 2017_YAM_XS850_EU_NBM4_STU_001_03.jpg
  • Click to enlarge image 2017_YAM_XS850_EU_SMX_STU_001_03.jpgClick to enlarge image 2017_YAM_XS850_EU_SMX_STU_001_03.jpg
  • Click to enlarge image 2017_YAM_XVS950CUASP_EU_DNMN_STU_001_03.jpgClick to enlarge image 2017_YAM_XVS950CUASP_EU_DNMN_STU_001_03.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://cruizem.nl/motornieuws.html?start=24#sigProIda7f3e0cb63


Door de redactie is de 2017 Harley-Davidson Street Glide gerededen met het nieuwe motorblok. Een korte impressie is te lezen op Testmotor.nl, binnenkort kunt u meer lezen over de nieuwste Harley-Davidson modellen omdat Testmotor aanwezig is bij de press-launch hiervan.
"De nieuwe Milwaukee-Eight is een uitdaging om mee te gaan rijden en zeker een sterke motor. Het frame en de vering voelt stabiel aan, terwijl het dashboard en de stuurbediening niet zijn veranderd ten opzichte van vorig jaar. Het blok verrast in positieve zin. Veel koppel, meer dan verwacht zelfs en veel vermogen in het middengebied. Door de balansas in het blok zijn er veel minder trillingen, wat de motor ten goede komt."

Link - Testmotor.nl Primeur: Eerste indruk 2017 Harley-Davidson Street Glide

2017 Harley Davidson Street Glide Milwaukee Eight


Nadat op onze buren van Oliepeil al werd gespeculeerd over de R Nine T Racer van BMW hebben zij dit nu kunnen bevestigen. BMW heeft deze motor namelijk op de Duite Motorbeurs staan en zal deze morgen officiëel onthullen.

BMW pakt op de Intermot in Keulen vaak groots uit. Ook dit jaar zullen er weer een aantal speciale modellen onthuld worden. Dit jaar zal het Zuid-Duitse merk wederom een versie van de R Nine T laten zien in de vorm van de R Nine T Racer. Waar de standaard R Nine T uitgevoerd is met spaakwielen en een up side down voorvork, moet de Racer het, net als de Scrambler, doen met gietwielen en een conventionele telescoop vork. Het blok zal net als bij de twee bestaande versies het bekende watergekoelde 1170cc boxer-blok zijn, met 110 pk en 116 NM koppel. De monozit is gebaseerd op het standaard R Nine T zadel, waarbij de bedekking van de duozit matched met de bekende wit met dubbel-blauw/rode kleurstelling van de retro gevormde topkuip. Onderscheidend aan de Racer ten op zichte van de Scrambler en de normale R Nine T is het toepassen van een enkele uitlaatdemper, waar beide huidige modellen dubbele, boven elkaar gemonteerde uitlaatdempers hebben. 

2017 BMW R NineT Racer wm


Suzuki introduceert het eerste 2017 model en laat met de nieuwe SV650A Scrambler zien dat de populaire V-twin tot in detail is te personaliseren. De motorfiets is voorzien van kwalitatief hoogwaardige accessoires die de motor een stoere retrolook geven. Een pure eyecatcher. De prijs van de nieuwe Suzuki SV650A Scrambler bedraagt € 8.699,-.

Het design van de dit jaar geïntroduceerde Suzuki SV650A is volledig naar wens te personaliseren met de talrijke accessoires die Suzuki voor zijn nieuwe V-twin-motorfiets ontwikkeld heeft. Hiermee krijgt de SV650A bijvoorbeeld een nog sportievere look of is hij uit te voeren in Caféracer-stijl. Wat blijft zijn het lage brandstofverbruik van 1 op 26 gemiddeld, het lage gewicht (197 kg) en de ergonomisch slanke bouw van de SV650A. Daarnaast voldoet de SV650A aan de nieuwe Euro-4 emissie- en veiligheidsnormering.

SV650 Scrambler

De nu gepresenteerde Suzuki SV650A Scrambler is het visitekaartje van de uitgebreide accessoireslijn van de V-twin-motorfiets. De exclusieve motorfiets is uitgerust met de volgende accessoires:

• aluminium radiatorbescherming
• aluminium kettingbescherming
• aluminium voorspatbord
• aluminium windscherm
• zwarte koplampprotectie
• uitlaatwrap
• Scrambler buddyseat van bruin skai
• retrobanden van Dunlop
• korte kentekenplaathouder met verlichting
• retro-richtingaanwijzers

Het is de ongekende combinatie van de stoere retrolook en de moderne, sublieme rijeigenschappen (de SV650A is de winnaar van een MotoPlus-vergelijkingstest) die de SV650A Scrambler zo speciaal maakt. De motorfiets is uitgerust met het efficiënte, krachtige (76 pk/64 Nm) V-twin-motorblok van de reguliere uitvoering. (“Het beste wat Japan kan maken! Een ongelooflijk supertalent”, aldus MotoMe.)

De nieuwe Suzuki SV650A Scrambler is vanaf medio september leverbaar in een fraaie matzwarte kleurstelling voor de prijs van € 8.699,-.

  • Click to enlarge image SV650_Scrambler_Back.jpgClick to enlarge image SV650_Scrambler_Back.jpg
  • Click to enlarge image SV650_Scrambler_Front.jpgClick to enlarge image SV650_Scrambler_Front.jpg
  • Click to enlarge image SV650_Scrambler_Rightside.jpgClick to enlarge image SV650_Scrambler_Rightside.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://cruizem.nl/motornieuws.html?start=24#sigProId8f5555e313


Michiel, van onze collega Testmotor.nl heeft in België en Luxemburg de perspresentatie van de 2017 Harley-Davidson Touring modellen bijgewoond. Hierbij werd 2 dagen gereden met de nieuwe Street Glide, Road Glide, Road Glide en de Ultra Limited. Het volledige verslag vind je hier op Testmotor.nl, De conclusie lees je hier onder.

Testmotor Harley Davidson 2017 Touring lineup

Conclusie
De introductie van een nieuwe verbrandingsmotor wordt met open armen ontvangen en het is aannemelijk dat ook 'echte' Harley-fans dit blok kunnen waarderen. Het heeft niet aan karakter verloren, maar heeft wel een hoop verfijning erbij gekregen met als kers op de taart; extra koppel en vermogen bij een lager verbruik. Een vlotte gasrespons en een vol uitlaatgeluid maken het af. De nieuwe vering voldoet over het algemeen goed en zal in Duitsland of Nederland weinig klachten krijgen door het goede asfalt. Op Belgische wegen schiet vooral de demping soms een beetje te kort, maar om te zeggen dat dat écht afbreuk aan de testritten heeft gedaan is overdreven, we hebben nog altijd prettig gereden.


De 2017 line-up van Victory bestond uit een breed spectrum aan cruisers, baggers en tourmodellen. Helaas vallen er door de nieuwe Euro-4 emissie-eisen een hoop af die daar niet aan kunnen voldoen. Daardoor is er dus een smallere line-up dan gebruikelijk in Europa. 

De 2017 Victory Cruisers 
Alle cruisers van Victory beschikken over een 106/6 V-Twin met een koppel van maarliefst 139 Nm, zodat je moeiteloos door het verkeer heen kunt manouvreren. Ze zijn verder voorzien van ABS en een zesversnellingsbak met overdrive die het toertal verlaagt op de snelweg. Deze motors zijn naar hartelust te customizen. Voor alle cruisers is er een Akrapovic-uitlaatsysteem beschikbaar om te tunen zonder de Europese richtlijnen te overschrijden. 

Victory Cruisers

2017 Victory Octane 
De Victory Octane heeft door zijn moderne monochroom, het lage zadel (66 cm) en het pullback stuur een stoere uitstraling. Het sportieve en aggressieve uiterlijk komt ook mooi naar voren met het bulletstyle cockpitruitje. Leverbaar in matte Super Steel Gray vanaf € 14.999,-. 

2017 Victory Gunner
De Gunner is een krachtige cruiser in retro bobber-stijl. Kenmerkend zijn de two-tone tank en de dikke banden met 24 spaken. Vanaf € 15.999,-.

2017 Victory Judge
De Judge is sportief en stijlvol. Het heeft een Amerikaanse cruiserstyling: matzwarte metaaldelen, een modern Drag-stuur en een nieuw vormgegeven koplamp. De stijlaccenten zijn gebaseerd op de muscle cars uit de jaren '60. Deze nieuwe old school bike kost minstens € 18.899,-.

2017 Victory High-Ball 
De High-Ball ziet er iconisch uit door zijn Ape Hangerstuur en whitewall-banden. Het korte voorspatbord is het toonbeeld van het 'less is more'-principe. Vanaf € 17.699,- kan je hiermee de blits maken. Kies uit Suede Black With Graphics of Suede Black With Flames.

De afvallers
Helaas vallen door de nieuwe emissie-eisen de 2017 edities van de Vegas, de Vegas 8-Ball, de Hammer 8-Ball en de Hammer S in het cruisersegment af. Ook de baggermodellen Cross Country, Magnum en Magnum X-1 zullen (nog) geen opvolger krijgen. Ten slotte blijft het ook bij de Touringmodellen stil door het niet uitbrengen van de 2017 Cross Country Tour en de 2017 Vision. Al deze motoren zullen volgend jaar niet verkocht gaan worden in Europa.

  • Click to enlarge image Cross_Country_Tour.jpgClick to enlarge image Cross_Country_Tour.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Baggers.jpgClick to enlarge image Victory_Baggers.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Cross_Country.jpgClick to enlarge image Victory_Cross_Country.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Cruisers.jpgClick to enlarge image Victory_Cruisers.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Gunner.jpgClick to enlarge image Victory_Gunner.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Hammer_8Ball.jpgClick to enlarge image Victory_Hammer_8Ball.jpg
  • Click to enlarge image Victory_High_Ball.jpgClick to enlarge image Victory_High_Ball.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Judge.jpgClick to enlarge image Victory_Judge.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Magnum.jpgClick to enlarge image Victory_Magnum.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Magnum_X1.jpgClick to enlarge image Victory_Magnum_X1.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Octane.jpgClick to enlarge image Victory_Octane.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Touring.jpgClick to enlarge image Victory_Touring.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Vegas_8Ball.jpgClick to enlarge image Victory_Vegas_8Ball.jpg
  • Click to enlarge image Victory_Vision.jpgClick to enlarge image Victory_Vision.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://cruizem.nl/motornieuws.html?start=24#sigProId22e126f64b


Oliepeil Blogs