Met de komst van Cruizem.nl krijgen Nederland en Vlaanderen eindelijk een professionele website voor de liefhebbers van cruizers, customs en choppers. De website is (en blijft) gratis toegankelijk en zal vooral draaien om dagelijks nieuws, evenementen, productnieuws en lifestyle. Hoofdredacteur van het nieuwe initiatief is de in deze wereld zeer bekende Onno Wieringa.

Het verbaast Wieringa al langer dat er geen nieuwssite voor de liefhebbers van deze categorie motoren is. "Er zijn natuurlijk wel bladen en websites die zich vooral op de lifestyle richten, maar een echte nieuwssite mis ik al heel lang. Hierop hebben we de samenwerking gezocht met Motorcentraal, zij hebben al ervaring met een aantal bekende motorsites zoals Nieuwsmotor, Oliepeil, Testmotor en Proefmotor. Met het bundelen van onze krachten hebben we nu de basis neergezet voor een website waar iedereen die van cruizers, customs en choppers houdt terecht kan. We brengen dagelijks nieuws over motorfietsen van alle fabrikanten uit de hele wereld, dus zowel uit Amerika als Engeland of Japan. Daarbij kijken we ook zeker naar moderne classics en specials, eigenlijk gewoon naar alles wat we mooi vinden."

Cruizem signature


De kantonrechter van Amsterdam heeft in een procedure geoordeeld dat administratiekosten die het Centraal Justitieel Incassobureau oplegt niet terecht zijn. Bij transactievoorstellen wordt het boetebedrag sinds enkele jaren verhoogd met 6 euro administratiekosten. Professor Recht en Bestuur aan Wageningen Universiteit Bernd van der Meulen weigerde de administratiekosten te betalen, nadat hij een boete kreeg. De boete zelf voldeed hij wel. De rechter besloot in een vonnis van 9 februari niet alleen dat het CJIB ten onrechte aangeeft dat bezwaar maken tegen de administratiekosten niet kan, maar zelfs dat het heffen van administratiekosten indruist tegen de algemene beginselen van strafrecht. Hierin is bepaald dat de kosten voor het ten uitvoer leggen van straffen, waaronder ook boetes worden begrepen, door de overheid moeten worden voldaan. Vorig jaar werden ruim 900.000 snelheidsovertredingen beboet.

Als de overheid niet in beroep gaat tegen deze uitspraak is het voor het CJIB niet meer mogelijk de administratiekosten te blijven berekenen. Er zijn zelfs aanknopingspunten voor terugbetaling van de geheven administratiekosten bij reeds betaalde boetes. De staat kan tot 29 februari 2012 in beroep. Het ministerie van Justitie kon tegenover de Volkskrant nog niet reageren op de uitspraak, die vrijdag bij het departement binnenkwam. 'We bestuderen de uitspraak', aldus een woordvoerder tegenover de krant. Van der Meulen verwacht dat justitie in hoger beroep gaat. 'Ze moeten wel, gezien de belangen.' Mocht de uitspraak blijven staan, dan denkt hij dat mensen die een boete met administratiekosten hebben gekregen, die kosten kunnen terugeisen. Dat geldt voor de periode van juli 2009, toen de administratiekosten werden ingevoerd, tot nu.

Bron: BlikopNieuws & De Volkskrant

CJIB


Erik Buell Racing (EBR) keert terug op het wereldtoneel door een partnerschap aan te gaan met Hero, de grootste motorfabrikant ter wereld. Buell zal "cutting-edge technology en design gaan leveren om toekomstige EBR modellen te ontwikkelen". Pawan Munjal, managing director en chief executive officer van Hero MotoCorp. en Erik F Buell, voorzitter en CTO van EBR zullen ook samen in het AMA Superbikes kampioenschap gaan uitkomen, Hero zal twee teams met EBR 1190RS machines gaan sponsoren.

Hero Motorcycles Corporation uit India is vooral de grootste fabrikant ter wereld door de verkoop van lichte motorfietsen in Azië, in 2011 werden er over het hele jaar maar liefst 6.117.599 motoren door het bedrijf verkocht. vorig jaar beëindigde het bedrijf nog een 26-jarige samenwerking met Honda.

Erik Buell begin in 1983 met Buell Motorcycle Company, om in 1993 het bedrijf aan Harley-Davidson te verkopen. Harley sloot echter in 2009 de deuren van de fabriek in East Troy, Wisconsin nadat het bedrijf hard door de kredietcrisis werd getroffen en Buell al jaren verliesgevend bleek te zijn. Erik Buell ging toen alleen verder onder de naam Erik Buell Racing, waarbij werd voortgegaan op de ingeslagen weg. In 2011 werd het tot op heden enige straatmodel uitgebracht, de 1190RS met 175 PK en 176 kilo. De 1190RR was de succesvolle track-only voorganger hiervan, deze machine werd in de Amerikaanse racekampioenschappen ingezet.

Erik Buell (EBR) en Pawan Munjal (Hero)



Dat er een 1400cc grote Moto Guzzi California aankwam was al wel langer bekend, dit heeft Guzzi vorig jaar februari al bevestigd. Nu zij er foto's gemaakt op een dealerbijeenkomst waarop de nieuwe California te zien is. Helaas zijn er op dit moment nog geen specificaties of hoge resolutie foto's te vinden van de motor en dus moeten we het met deze beelden doen. Op de foto is goed te zien dat de California 1400 een radiateur heeft aan de voorzijde. Of dit nu betekent dat de nieuwe Moto Guzzi een watergekoeld blok gaat krijgen weten we niet, het zou ook zo maar een grote oliekoeler kunnen zijn. Ook heeft deze cruiser een set achterveren gekregen met losse reservoirs, zijn de wielen voorzien van "spaken" en heeft hij een andere buddyseat gekregen ten op zichte van het prototype. Verder lijkt het er op dat Moto Guzzi het prototype, dat vorig jaar is gepresenteerd 1 op 1 heeft overgenomen.

  • Click to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California-.jpgClick to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California-.jpg
  • Click to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California-dashboard.jpgClick to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California-dashboard.jpg
  • Click to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California-rear.jpgClick to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California-rear.jpg
  • Click to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California-tail.jpgClick to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California-tail.jpg
  • Click to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California.jpgClick to enlarge image 2012-MotoGuzzi-1400-California.jpg
  •  


Hieronder de nieuwe 2012 prijzen voor Harley-Davidson in Nederland, België en Luxemburg

SportsterTypeNederlandBelgiëLuxemburg
883 SuperlowXL883L€ 9.595€ 8.695€ 8.195
883 IronXL883N€ 9.495€ 8.495€ 7.995
883RXL883R€ 9.495€ 8.495€ 8.095
NightsterXL1200N€ 11.295€ 9.995€ 9.495
Forty-EightXL1200X€ 12.195€ 10.895€ 10.295
Seventy-TwoXL1200V€ 12.395€ 10.995€ 10.495
XR1200XXR1200X€ 13.995€ 12.495€ 11.795
1200 CustomXL1200C€ 12.195€ 10.895€ 10.295
Dyna
Street BobFXDB€ 15.295€ 13.595€ 12.895
Street Bob (optioneel ABS)FXDB_ABS€ 15.795€ 13.995€ 13.295
Super Glide CustomFXDC€ 16.895€ 14.995€ 14.195
Fat BobFXDF€ 17.995€ 15.995€ 15.295
Wide GlideFXDWG€ 17.695€ 15.695€ 14.895
SwitchbackFLD103€ 19.495€ 17.295€ 16.395
Softail
BlacklineFXS103€ 19.495€ 17.295€ 16.295
SlimFLS103€ 21.695€ 19.195€ 18.195
FatboyFLSTF103€ 23.695€ 20.895€ 19.795
Fatboy SpecialFLSTFB103€ 23.995€ 21.195€ 20.195
HeritageFLSTC103€ 24.495€ 21.595€ 20.495
DeluxeFLSTN103€ 23.195€ 20.495€ 19.495
Touring
Electra Glide ClassicFLHTC103€ 27.495€ 24.195€ 22.995
Road KingFLHRC103€ 25.795€ 22.695€ 21.595
Street GlideFLHX103€ 26.695€ 23.495€ 22.395
Ultra Classic Elektra GlideFLHTCU103€ 29.895€ 26.395€ 24.995
Electra Glide Ultra LimitedFLHTK€ 31.895€ 27.995€ 26.695
V-Rod
MuscleVRSCF€ 21.295€ 18.795€ 17.895
Night RodVRSCDX€ 18.895€ 16.695€ 14.795
V-Rod AnniversaryVRSCDXANV€ 20.695€ 18.295€ 17.395
CVO
CVO Ultra Classic Elektra GlideFLHTCUSE7€ 43.995€ 38.795€ 36.795
CVO Road GlideFLTRXSE€ 36.695€ 32.295€ 30.695
CVO Street GlideFLHXSE3€ 38.495€ 33.895€ 31.995
CVO Softail ConvertibleFLSTSE3€ 34.995€ 30.995€ 29.495

Bron prijslijst: Harley-Davidson Benelux, 21 februari 2012


Oliepeil Blogs