Indian Motorcycle heeft de Chieftain Dark Horse onthuld. Deze blacked-out bagger is gemaakt om makkelijk te kunnen customizen. Veel chroom is vervangen voor zwarte onderdelen en de kleurstelling bestaat vooral uit heel veel matzwart, en hier en daar nog wat chroom.

Het blok is de Thunderstroke 111 die ook veel matzwarte componenten bevat zoals de cilinderkoppen, het onderblok en de primaire kast. Daarnaast heeft de Chieftain Dark Horse een solo zadel en een kort, getint windscherm. Ook de harde koffers, ABS, cruise control, TPMS, een audioset met bluetooth en keyless ignition behoren tot de standaard uitrusting.

Indian Chieftain Dark Horse Front


Samen met onze zustersite Testmotor.nl zal Cruizem deze hele zomer met de nieuwe 2016 Kawasaki Vulcan S rijden. De Vulcan S is een middengewicht cruiser met een ontzettend leuk motorblok en opvallend goed stuurgedrag; heel iets anders dan (bijvoorbeeld) een HD 883 of elke andere lichte Japanse cruiser. We posten 6 maanden lang zeer regelmatig updates hierover, al dan niet via social media als Instagram, Twitter of Facebook. Zo kan je altijd op de hoogte blijven van al onze dagelijkse bevindingen, avonturen, onderhoudsbeurten, reparaties (?) en gebruik van accessoires. Hier de link naar het testverslag zelf: http://www.testmotor.nl/langeduur-test/langeduurtest-2016-kawasaki-vulcan-se 

Kawasaki Vulcan S 2016 langeduurtest


Indian teaset met een nieuwe, vage campange dat zij 11 mei met een nieuwe Dark Horse zullen komen. Echter willen zij hier nog niets over kwijt. Wij kunnen ondertussen melden dat Indian bij de “California Air Resource Board” de merknaam Chieftain Dark Horse hebben vast laten leggen.

Indian Chieftain Dark Horse


Samen met onze zustersite Testmotor.nl zal Cruizem deze hele zomer met de nieuwe 2016 Harley-Davidson Road Glide Special rijden. We posten 6 maanden lang zeer regelmatig updates hierover, al dan niet via social media als Instagram, Twitter of Facebook. Zo kan je altijd op de hoogte blijven van al onze dagelijkse bevindingen, avonturen, onderhoudsbeurten, reparaties (?) en gebruik van accessoires. Hier de link naar het testverslag zelf: http://www.testmotor.nl/langeduur-test/langeduurtest-2016-harley-davidson-road-glide-special 

Harley Davidson Road Glide Langeduurtest 1


Door bijna zestig jaar geschiedenis en gestript tot de essentie van een pure rijmachine, voelt de nieuwe Harley-Davidson Roadster zich zowel thuis in de stad als op landelijke bochtweggetjes. De motor maakt een stevig visueel statement, zelfs als hij stilstaat.
De nieuwe Roadster heeft net als de Dark Custom line-up minimalistisch design dat geïnspireerd is op klassieke racemotoren en hedendaagse, gestripte customs. Het profiel is een ode aan Sportsters uit de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw.

2016 Harley Davidson Roadster 1200


Met de introductie van de 2016 Roadster slaat Harley-Davidson op basis van een Sportster de route van de nu zo populaire café racers in. Met een 43 mm upsidedown cartridge voorvork, dubbele zwevende remschijven en een laag stuur komt de Roadster inderdaad al snel in de buurt hiervan, het korte achterspatbord en de aluminium 5-spaaks wielen (19" voor, 18" achter) versterken die looks nog meer. In de Roadster hangt het 1200cc Evolution motorblok met luchtkoeling, de 'garage-built custom' is met een balhoofdhoek van 28,9 graden niet alleen goed bestuurbaar maar heeft ook nog eens bijna 97 Nm aan koppel voorhanden. Spiegels, belt guard, koplamp, luchtfiltercover, uitlaatschildjes en aandrijflijn zijn zwart, maar naast de "vidid black" zijn er optioneel ook andere kleuren voor de tank leverbaar; Velocity Red Sunglo, de Two Tone Billet Silver/Vivid Black en matzwart Denim Black. Standaard is de Roadster voorzien van het H-D Smart Security System en ABS. 

2016 Harley Davidson Roadster 1200


Zojuist heeft de organisatie van het nieuwe Dutch Motorcycle Festival gemeld dat het festival in 2016 niet door zal gaan. Oorzaak is een 'gecompliceerd vergunningstraject' voor het evenement voor 'motorfans, motorfamilies en motorvrienden'. De eerste editie van het festival zou plaatsvinden op De Beekse Bergen in Hilvarenbeek, maar blijkbaar waren de vergunningen hiervoor dus niet op tijd rond, waardoor de organisatie 'niet in staat stelt het festival conform onze kwaliteitseisen op 9 juli neer te zetten'. Organisatoren Jaarbeurs/MOTORbeurs Utrecht en Newskool Media leggen in onderstaand bericht uit dat het Dutch Motorcycle Festival in 2016 weliswaar niet doorgaat, maar dat er vol ingezet wordt om de 2017-editie alsnog op de kalender te krijgen.

Dutch Motorcycle Festival 2016 motorbeurs Beekse Bergen afgelast


De tweede editie van ‘Battle of the Kings’ is begonnen. In deze custom-competitie strijden Harley-Davidson-dealers uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika tegen elkaar om de titel ‘Custom King 2016’. De uitdaging is om een nieuwe Sportster Iron 883 zo origineel en creatief mogelijk te customizen, binnen een vastgesteld budget.

De Battle of the Kings is bedoeld voor medewerkers van Authorized Harley-Davidson dealers en wordt in twee rondes uitgevochten. De eerste is een nationale competitie om de winnende Custom King te per land te bepalen. Tot 18 april kan het publiek stemmen via www.h-d.com/customkings. Uit de publiekslievelingen kiest een jury de uiteindelijke winnaar per land. De winnende bikes gaan daarna in juni op voor een head-to-head tijdens een van de meest invloedrijke new-wave custom bike-events in Europa: Wheels & Waves in Biarritz. Een jury van ervaren custom bike-experts bepaalt daar wie de prestigieuze titel Custom King 2016 krijgt.

H D Battle of the Kings
Winnaar ‘Battle of the Kings’ 2015


Oliepeil Blogs