Harley-Davidson heeft voor 2017 de Touring lijn een update gegeven. Het grote nieuws kwam natuurlijk gisteren al, toen Harley het Milwaukee-Eight blok onthulde in Boston. Dit blok wordt komend jaar alleen geleverd in de Touring modellen, wat betekent dat de Softail en Dyna motoren het nog met de Twincam moeten doen. Per Touring model kan het verschillen welk blok er in de motor wordt gezet. Hieronder vind je per model welk blok er in ligt. Ook hebben wij via de website van Harley-Davidson Nederland de prijzen voor de Nederlandse markt vermeld. Op de alle motoren is een basis glanslak en een Two tone lak leverbaar. Daarnaast is er vaak metallic lak en de Hard Candy Custom kleuren leverbaar. Daarnaast wordt in de prijslijst een “Custom Color optie” aangeboden. Dit zijn kleurstellingen die via het accessoiresboek bij de dealer te bestellen zijn. Denk bijvoorbeeld aan special paint, of kleurstellingen die zelden voorkomen.

Vering
Naast het nieuwe blok heeft Harley-Davidson de voor- en achtervering van alle Touring modellen aangepast. De achterveer is net zoals vorig jaar met een draaiknop instelbaar, maar in plaats van dat er nu alleen op staat dat je hem harder of zachter kunt afstellen, kan dit nu op gewicht. Zo kun je bijvoorbeeld je motor anders afveren wanneer je vol bepakt op vakantie gaat met passagier, of wanneer je een middagje alleen op pad gaat. De achterschokbrekers maken verder gebruik van Emulsie technologie. Dit houdt in dat je vijftien tot dertig procent meer kunt instellen op de veervoorspanning en kun je met een enkele knop de hydraulische demping regelen.
De voorvering heeft nieuwe Showa SDBV veertechnologie die de dempingsperformance van een cartridge voorvork levert. Deze veerpoten hebben een lineair dempingskarakter, dit houdt in dat ze stugger worden, naarmate ze dieper inveren en wegen ze minder.

Uitlaat
De 2017 Touring modellen hebben een nieuw ontworpen uitlaat systeem gekregen. Zo zitten de einddempers lager en is de katalysator verplaatst. Hierdoor zou volgens Harley de passagier minder last hebben van de hitte die van de uitlaten af komt.

Screamin’ Eagle
Zoals altijd heeft ook Screamin’ Eagle, de tuning en sportdivisie van Harley Davidson een hele range producten onthuld voor de Milwaukee-Eight blokken. Zo zijn er de Street Cannon Slip-On-dempers en Heavy Breather Performance, Ventilator en High-Flow-luchtfilters. Daarnaast kunnen rijders met de nieuwe Screamin’ Eagle Milwaukee-Eight Stage I, II, III en IV kits hun motor upgraden van een klein beetje kietelen tot de stage vier, waarbij je er een compleet beest van maakt. Alle Screamin’ Eagle producten zijn ECE gecertificeerd, dus goedgekeurd in de meeste Europese landen. Vraag wel je dealer naar de regelgeving in Nederland en wat hier wel en niet mag.

Dan de verschillende types. De Touring familie bestaat net als vorig jaar uit de Road King, de Street Glide, Ultra Limited en de Road Glide. Zij hebben allemaal hetzelfde frame, met dezelfde wielmaat. De verschillen zitten in de uitvoering van een van deze vier modellen.

Road King
De Road King wordt uitgerust met het 107 ci (1745 cc) Milwaukee-Eight blok met precisie oliekoeling in de cilinderkoppen. En heeft in de voorvering een veerweg van 117 mm. Ook zijn er nieuwe kleurstellingen beschikbaar: Vivid Black, Laguna Orange, Billet Silver, Superior Blue/Billet Silver, Black Hills Gold/Black Quartz en Hard Candy Custom kleur Hard Candy Hot Rod Red Flake.
De prijzen van deze Road King variëren per kleurstelling.
Vivid Black € 28.200,-, Laguna Orange en Billet Silver € 2.480,- de Two tone kleuren kosten € 29.115,-, de Hard Candy Custom optie € 29.200,- een custom color optie zit op € 29.955,-.

Harley Davidson Road King 2017

Road King Classic
De Road King Classic is hetzelfde als hierboven benoemd, maar dan met een ’60 look. Zo zijn de aluminium gietwielen vervangen voor spaakwielen, zijn de banden voorzien van een whitewall en de harde koffers zijn vervangen voor leren tassen. Omdat in de jaren 60 ook andere kleuren gebruikt werden, heeft de Classic ook eigen kleuren meegekregen. Een Custom color optie en de Hard Candy Custom optie zijn niet leverbaar op de Road King Classic. In Vivid Black kost de Classic € 28.200,- in Crushed Ice Pearl € 28.480,- en de Two Tone kleuren Mysterious Red Sunglo/Velocity Red Sunglo en Billet Silver/Vivid Black kosten € 29.115,-

Harley Davidson Road King Classic 2017

Street Glide Special
De Street Glide Special is een bagger pur sang. Dikke koffers, het Boom Box 6.5GT audio systeem en tweekleurige gegoten aluminium wielen. De Street Glide Special is uitgevoerd met 107 ci blok, zoals deze ook in de Road King ligt. De voorvering heeft dezelfde Showa technologie, maar heeft een veerweg van 98 mm. Deze bagger is leverbaar in de hoogglans kleuren Vivid Black, Crushed Ice Pearl, Velocity Red Sunglo en Superior Blue, de matte kleuren Charcoal Denim en Black Denim en de Hard Candy Custom kleuren Hard Candy Black Gold Flake, Hard Candy Hot Rod Red Flake en Hard Candy Mystic Purple Flake.
In Vivid Black kost de Street Glide Special € 30.990,- wil je een hoogglans kleuroptie dan betaal je hem vanaf € 31.270,- de Hard Candy Custom kleuren kosten € 31.990,- en wil je een custom color optie dan is dit mogelijk vanaf € 32.745,-.

Harley Davidson Street Glide Special 2017

Ultra Limited
De Ultra Limited is in feite een uitgedoste versie van de Street Glide. Ook in deze toermotor zit het 107 ci blok, maar nu met Twin Cooling. Dit houdt in dat de belangrijkste componenten van het blok (de cilinderkop en de uitlaatpoorten) vloeistofgekoeld zijn, terwijl de rest van het blok net als bij de andere Milwaukee-Eight blokken luchtgekoeld is, met oliegekoelde delen er in. Een veerweg voor van 117 mm zorgt voor comfort op straat. Naast dat de Ultra Limited een topkoffer heeft gekregen en standaard is uitgerust met beenkappen, daar zitten namelijk de radiatoren voor de vloeistofkoeling, heeft hij ook altijd de Daymaker led koplamp met daarnaast de Daymaker schijnwerpers.
Naast de Ultra Limited heeft Harley dit jaar ook opnieuw de Ultra Limited Low in het programma. Dit is dezelfde motor, die in dezelfde kleuren leverbaar is voor dezelfde prijzen. Enkel zit er een ander stuur op zodat kleinere berijders er goed bij kunnen en is de motor verlaagd zodat zelfs rijders van 1,65 meter nog hun voeten vlak op de grond kunnen krijgen. De Ultra Limited is leverbaar in de glanslak Vivid Black, metallic lak Black Quartz en de two tone kleuren Bonneville Blue/Fathom Blue, Charcoal Denim/Black Denim, Black Hills Gold/Black Quartz, Superior Blue/Billet Silver, Mysterious Red Sunglo/Velocity Red Sunglo en Billet Silver/Vivid Black.
De vanafprijzen van de Ultra Limited zijn voor Vivid Black € 34.600,-, de metallic lak kost € 34.880,-, two tone kleuren kosten € 35.515,- en de custom color optie kost € 36.355,-.

Harley Davidson Ultra Limited 2017

Road Glide Special
De Road Glide Special is de boze broer van de Street Glide Special. Met de grote kuip ziet hij er een stuk agressiever uit dan de Street Glide en stuurt hij lichter omdat de kuip is gemonteerd aan het frame, in plaats van op het stuur. De kuip is verder de behuizing voor meerdere meters, 2 opbergvakken, waarvan er in 1 ook een USB aansluiting zit en de Road Glide is altijd voorzien van een 6,5” infotainment systeem. De koplampen zijn net als in 2016 volledig voorzien van led verlichting. Verder is de Road Glide grotendeels vergelijkbaar met de Street Glide. Het 107 ci blok is gemonteerd, een 98 mm veerweg aan de voorkant en leverbaar in Hard Candy Custom en custom color kleurstellingen. De Road Glide is leverbaar vanaf € 31.500,-. Daarvoor wordt ‘ie geleverd in Vivid Black. De metallic en matte kleuropties Black Denim,Superior Blue, Laguna Orange, Velocity Red Sunglo en Olive Gold krijg je voor € 31.780,-, De Hard Candy Custom kleuren Hard Candy Black Gold Flake, Hard Candy Mystic Purple Flake en Hard Candy Hot Rod Red Flake zitten op € 32.500,- en een custom color optie is leverbaar voor 33.255,-.

Harley Davidson Road Glide Special 2017

Road Glide Ultra
De Road Glide Ultra heeft standaard een hogere ruit dan de Road Glide Special, heeft het Twin Cooling 107 ci blok een topkoffer en een fatsoenlijke zit voor de passagier met rugleuning en armsteunen. Heeft de langere veerweg van 117 mm maar is verder gelijk aan de Road Glide Ultra.
De Road Glide Ultra is niet leverbaar in Hard Candy Custom kleuren, maar wel in Vivid Black en Black Quartz en de two tone kleuren Billet Silver/Vivid Black, Mysterious Red Sunglo/Velocity Red Sunglo, Black Hills Gold/Black Quartz en Bonneville Blue/Fathom Blue en de Custom color optie is ook leverbaar op deze toerbuffel. De Vivid Black versie heeft een verkoopprijs van 33.400,-, Black Quartz kost € 33.680,-, de two tone kleuren kosten 34.315,- en de custom color optie kost 35.155,-.

Harley Davidson Road Glide Ultra 2017

  • Pinterest

Plaats reactie

BeveiligingscodeVernieuwen

Oliepeil Blogs