Naast de R Nine T Racer die we gisteren al bekend maakten, onthult BMW op de Intermot in Keulen ook de R Nine T Pure. Deze versie van de R Nine T is de meest kale versie die verkrijgbaar is. De Racer is gebaseerd op het ontwerp van de jaren 70 racemotoren. In beide nieuwe modellen zijn in plaats van de spaakwielen, 17” vijf spaaks gietwielen gemonteerd, en hebben ze geen up side down voorvork. Het blok is als bij de twee bestaande versies het bekende watergekoelde 1170cc boxer-blok, met 110 pk en 116 NM koppel.
Ook zijn de Racer en de Pure voorzien van een 2-in-1 RVS uitlaat van Akrapovič. Bij de Racer is dit een gepolijste versie, op de Pure is de demper geborsteld. De motoren voldoen beide aan de Euro4 norm.

Op de foto’s is de R Nine T Racer van spaakwielen voorzien, dit is een optie op zowel de R Nine T Racer als op de R Nine T Pure. De monozit is gebaseerd op het standaard R Nine T zadel, waarbij de bedekking van de duozit matched met de bekende wit met dubbel-blauw/rode kleurstelling van de retro gevormde topkuip. Onderscheidend aan de Racer ten op zichte van de Scrambler en de normale R Nine T is het toepassen van een enkele uitlaatdemper, waar beide huidige modellen dubbele, boven elkaar gemonteerde uitlaatdempers hebben.

In Duitsland zal de R Nine T Racer € 13.300,- kosten en de R Nine T Pure € 12.300,- incl. 19% BTW. In Nederland zullen deze prijzen wat hoger liggen door de BPM en de hogere BTW die we hier kennen. Beide modellen zullen vanaf maart 2017 beschikbaar zijn.

BMW R Nine T Pure

BMW R Nine T Racer

  • Pinterest

Plaats reactie

BeveiligingscodeVernieuwen

Motor Vacatures

    Oliepeil Blogs