Indian Motorcycle, Amerika’s eerste motorfietsbedrijf uit 1901, kondigt vandaag de re-designed Chieftain line-up aan. De Chieftain staat bekend om zijn goede stuureigenschappen, kracht en comfort sinds de komst van het model in 2013. De 2019 modellen van de Indian Chieftain, Chieftain Dark Horse en Chieftain Limited kenmerken zich door een meer gestroomlijnde en aggressieve styling. De 2019 Indian Chieftain Classic behoudt zijn traditionele kuip en iconische voorspatbord. 

De re-designed Chieftain line-up pakt de ontwikkeling die in 2017 is gestart met de introductie van het 10-spaaks, 19-inch contrast-cut voorwiel en het open spatbord op de Chieftain Limited en Chieftain Elite verder door. De positieve feedback van klanten leidde tot de ontwikkeling van deze vernieuwde line-up. 

“Met de ontwikkeling van Indian Motorcycle willen we de line-up uitbreiden met meer aggresieve styling opties terwijl we de beschikbaarheid van de meer klassieke behouden”, zegt Reis Wilson, Senior Directeur van Indian Motorcycle. “Het is belangrijk dat we motoren blijven ontwikkelen voor klanten met uiteenlopende voorkeuren voor stijl, zoals de vernieuwde Chieftain”.

  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Classic_1.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Classic_1.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Classic_2.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Classic_2.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Classic_3.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Classic_3.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Dark_Horse_1.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Dark_Horse_1.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Dark_Horse_2.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Dark_Horse_2.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Dark_Horse_3.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Dark_Horse_3.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Limited_1.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Limited_1.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Limited_2.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Limited_2.jpg
  • Click to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Limited_3.jpgClick to enlarge image 2019_Indian_Chieftain_Limited_3.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://cruizem.nl/persberichten.html#sigProId85e37c2cbc


De Battle of the Kings – de ultieme Harley-Davidson dealer custom bike build-off – heeft haar winnaar voor de Benelux. Afgelopen week werd op de Motorbeurs Utrecht de groene ‘80s racer van H-D West Flanders tot Custom King Benelux gekroond. De creatie, die tot stand kwam onder leiding van monteur Nico Naeye en eigenaar Wesley Mahieu, gaat later dit jaar op de EICMA in Milaan de strijd aan met de nationale winnaars uit andere landen. Het einddoel is die ultieme bekroning: Harley-Davidson Custom King 2018. 

Dark Custom model als basis
In deze eerste wereldwijde editie van de Battle of the Kings doen maar liefst 200+ dealers uit 25 landen mee. De regels zijn simpel: customize een 2018 Harley-Davidson Dark Custom model en maak er iets bijzonders/moois/unieks van. Het maximale customization budget is €6.000 (excl. btw) en het eindresultaat moet straatlegaal zijn.
H-D West Flanders koos voor een XL1200CX Roadster. Als inspiratie diende de herkenbare dragster race look uit de jaren ’70 tot ’90, door monteur Nico Naeye ‘the forgotten era’ genoemd. De creatie gooide hoge ogen bij het stemmende publiek en kwam op die manier in de top 3 terecht, samen met de machines van H-D Mons en H-D Motor Saloon Rotterdam. Tijdens de Benelux-finale op de Motorbeurs Utrecht koos een jury de racer van H-D West Flanders uiteindelijk tot winnaar.

Driemaal scheepsrecht
H-D West Flanders-eigenaar Wesley Mahieu kon zijn geluk niet op. Hij vertelt: “We hadden al twee keer op het podium gestaan. Twee jaar geleden werden we derde, vorig jaar tweede. Het werd dus wel tijd dat we hem wonnen! Opnieuw hadden we zeer waardige tegenstanders, met creaties die ik echt fantastisch vond. Het was dus geen uitgemaakte zaak dat we zouden winnen. Maar ik ben heel blij dat we hem hebben, het team onder leiding van Nico heeft het geweldig gedaan. Nu op naar de finale in Milaan!” De selectie en kroning van de overall Custom King 2018 vindt in november plaats op de EICMA in Milaan, waar de machines van alle finalisten te zien zijn. Over de vraag of Mahieu komend jaar zijn titel verdedigt is hij stellig: “We hebben nog een mooi idee voor een custom over, dus ja, ook komend jaar zijn we er zeker bij!”

 Harley Davidson BOTK2018 West Flanders


Het gevoel wanneer je op je motor zit en één wordt met je motor. Grenzeloos, vrij, met niemand rekening hoeven houden. Het gevoel van pure vrijheid op twee wielen. Helaas wordt dit gevoel tegenwoordig steeds zeldzamer. En dat is heel erg jammer, want dat is precies wat motorrijden voor ons is. Hetgeen dat ons tot motorrijders heeft gemaakt. We willen dat gevoel opnieuw! En we krijgen het terug! Het gevoel uit de goede oude tijd. Vintage, retro, old school. Dat is precies waar we nu vandaag mee gaan beginnen! En met de coolste uitlaten die we ooit hebben gemaakt. Als het zelfs niet al het coolste regelbare uitlaatsysteem op de markt is. 

Wereldprimeur: KessTech Drags - de eerste en enige verstelbare drag pipes op de markt, die 100% volledig legaal zijn, en voldoen aan EURO4 norm! Met de Drags hebben we het ontwerp van de goede oude tijd gecombineerd met de nieuwste technologie. Een authentiek, eenvoudig ontwerp met een warm, zacht, absoluut perfect Harley-geluid en indien gewenst volkomen stil als u het uzelf en uw omgevinggemakkelijk wilt maken. 

Het complete Drags-systeem is beschikbaar voor bijna alle Softail-modellen MY18 voor EUR € 2772,27 (ex. btw). Drags kunnen nu worden besteld. Voor de Breakout en Fatboy MY 2018 zal Drags vanaf medio september beschikbaar zijn. De andere softail modellen evenals de 2019 modellen zullen daarna beschibaar komen. Alle Drags hebben 2 sound modi (On en Off).

Kesstech Drags uitlaat

  • Click to enlarge image Kesstech_Drags_uitlaat.jpgClick to enlarge image Kesstech_Drags_uitlaat.jpg
  • Click to enlarge image Kesstech_Harley_Softail_Drags_uitlaat_klep.jpgClick to enlarge image Kesstech_Harley_Softail_Drags_uitlaat_klep.jpg
  • Click to enlarge image Kesstech_Softail_Drags_uitlaat.jpgClick to enlarge image Kesstech_Softail_Drags_uitlaat.jpg
  •  
View the embedded image gallery online at:
https://cruizem.nl/persberichten.html#sigProId530c175317


Harley-Davidson schrijft het volgende hoofdstuk in het dikke boek van de Sportster modellenlijn met de introductie van de Iron 1200 en Forty-Eight Special. De jongste modellen in een lijn van 100 high-impact motorfietsen die de onderneming in 2027 gepresenteerd wil hebben, combineren retro stijlelementen uit de custom bike scene met het solide fundament van het Sportster platform en de rauwe performance van de Evolution 1200 V-Twin motor. Sinds de introductie in 1957 is de Sportster-lijn al talloze keren opnieuw uitgevonden, zowel door de Motor Company als door rijders. De Sportster doet het goed als bobber, café-racer, chopper, scrambler, flat-track racer, dragster of gewoon voor dagelijks (woon-werk) gebruik. De lijn heeft zowel heel toegankelijke opstapmodellen voor beginnende rijders, als unieke custom cruisers voor meer ervaren rijders. 

“Al sinds het prille begin is de Sportster de perfecte combinatie van formaat, vermogen en karakter. Die balans maakt dat de modellen zoveel verschillende soorten rijders aanspreken”, vertelt Brad Richards, Harley-Davidson V.P. of Styling & Design. “Een Sportster is een relatief makkelijke motor om te strippen en te customizen. Wat we gedaan hebben om de nieuwe Iron 1200 en Forty-Eight Special te ontwikkelen is precies wat Sportster-eigenaren al generaties lang met hun machines doen.” Nieuwe tank graphics onderscheiden zowel de Iron 1200 als de Forty-Eight Special. Beide combineren ze dikke gekleurde banen met een lettertype, kleuren en grafische elementen uit de jaren ’70. “Het ontwerp van deze twee brandstoftanks haakt aan op trends die we zien in de custom bike scene en in design in het algemeen. We bewegen weg van complexe, ingewikkelde ontwerpen en gaan naar een cleane, simpele look”, vertelt Richards. “Bovendien respecteren deze graphics de vorm van de tank. En bij de Sportster is de klassieke vorm van de tank een dragend design element.”

2018 Harley-Davidson Sportster Iron 1200
De belangrijkste bouwsteen van de Iron 1200 is vermogen. Een 1202cc Evolution 1200 V-Twin motor levert 36 procent meer koppel (99 Nm vs. 73 Nm) dan de 883 Evolution motor die de Iron 883 aandrijft, het originele straatschoffie uit de Sportster familie. De Iron 1200 deelt nog hardere klappen uit: meer vermogen om weg te trekken als het licht op groen springt, en meer vermogen in het middengebied om het verkeer altijd voor te blijven. Meer vermogen betekent meer pret. 

2018 Harley Davidson Sportster Forty Eight Special XL1200XS 2

Het zijdeglans zwarte mini-apehanger stuur is een essentieel element van de garage-built chopper look. Dit 22mm diameter stuur is 22cm hoog, 81cm breed en heeft een pull-back van 16cm, waardoor je als rijder in een aanvalsklare rijhouding wordt geplaatst. Het zijdeglans zwarte speed screen dat de koplamp omlijst is een West Coast stijlelement die de attitude van het hoge stuur versterkt. Het biedt enige windbescherming, maar vooral nog meer oppervlak om te personaliseren. Het fastback Café-solozadel loopt door naar het achterspatbord en is gemaakt om de rijder in positie te houden als het brute koppel van de Evolution 1200 rijder en machine een flinke trap vooruit geeft. De klassieke 11,5 liter Sportster brandstoftank heeft veelkleurige tank graphics. De donkere motorafwerking zorgt ervoor dat de heldere graphics goed opvallen. Lakopties voor de tank zijn Vivid Black, Twisted Cherry en Billiard White, en alle drie vormen ze een mooi contrast met het Vivid Black speed screen.

De aandrijflijn is gitzwart, met een paar chromen highlights. De bovenste en onderste kleppendeksels zijn zwart, evenals de uitlaat en uitlaatschilden, het koppelingsdeksel, ontstekingsdeksel en carterdeksel. Chromen stoterstangbuizen en klepstoterbehuizingen accentueren de vette V-Twin motor. De Iron 1200 is afgewerkt met volledig zwarte 9-spaaks wielen (19-inch voor en 16-inch achter) en ook de belt guard en het achtertandwiel zijn zwart. Het Harley-Davidson Smart Security System en ABS zijn fabrieksgeïnstalleerde opties voor de Iron 1200.

2018 Harley-Davidson Sportster Forty-Eight Special 
De vette voorkant van de Forty-Eight Special – een 130mm voorwiel, ingeklemd tussen 49mm vorkpoten in massieve gegoten aluminium kroonplaten – ziet er extra indrukwekkend uit dankzij het hoogglans zwarte, 18,5 cm hoge Tallboy stuur. “We hebben het Tallboy stuur specifiek geselecteerd vanwege zijn vorm,” vertelt Richards. “Hij heeft minder pull-back dan de mini-apehanger, een look die goed werkt bij de vette voorkant en de smallere brandstoftank van de Forty-Eight Special.” Die 7,5 liter “peanut” Sportster tank heeft rijen vette, horizontale strepen met daarin een simpel Harley-Davidson tekstlogo. De tank is leverbaar in drie kleuropties: Vivid Black, Wicked Red en Billiard White. De Evolution 1200 heeft een zwarte bovenkant, met naar beneden toe steeds meer zijdeglans chroom. Zo heeft hij een chromen primaire-, inspectie- en koppelingsdeksel, en chromen uitlaat- en demperschilden. Chromen onderste kleppendeksels, stoterstangbuizen en klepstoterbehuizingen contrasteren met de zwarte cilinders om de V-Twin motor te highlighten. High-performance Michelin Scorcher 31 banden voor en achter zitten om gespleten 9-spaaks gegoten aluminium wielen (16-inch voor en achter). Het Harley-Davidson Smart Security System en ABS zijn fabrieksgeïnstalleerde opties voor de Forty-Eight Special.

2018 Harley Davidson Iron 1200 XL1200NS action


Indian Motorcycle, Amerika’s eerste motorfietsbedrijf dat is opgericht in 1902 kondigt vandaag de 2019 Chief, Springfield en Roadmaster modellen aan. Nieuw technologie zorgt voor een verbeterde ervaring met aanpasbare rij-modi. De Dark Horse modellen worden donkerder met een premium glanzend zwarte afwerking en de Springfield Dark Horse krijgt meer kleuropties. 

Op basis van feedback uit de markt zijn nieuwe technologische features ontwikkeld die meer performance en comfort bieden en aanpasbaar zijn naar de wensen van de rijder. De nieuwe features zijn:

2019 Indian Motorcycles Chief Dark Horse


Na 50 jaar verlaat Harley-Davidson dealer Oude Monnink Motors het Overijsselse Vroomshoop om zich zo’n 25 km verderop te vestigen in Borne, bij Hengelo. Naast het winkelgebied Westermaat opent de familie Oude Monnink daar op 21 november de deuren van een 3100m2 grote nieuwe locatie, pal aan de A1. In het weekend van 1, 2 en 3 december 2017 wordt de opening gevierd met een Open Huis: veel motoren, live muziek, een hapje en een drankje. 

Eigenaar Richard Oude Monnink vertelt: “We hebben een fantastische tijd gehad in Vroomshoop, maar we hadden het gevoel dat we verder moesten. We wilden meer ruimte en ook de vrijheid hebben om op zondag open te kunnen. Na lang zoeken kwamen we zo in Borne terecht. We zitten daar bij de snelweg, vlakbij het winkelhart met de Ikea, MediaMarkt, Praxis en McDonalds. We kunnen er flink uitbreiden en mogen bovendien open wanneer we willen. ”In de nieuwe zaak kunnen rijders en fans van het merk terecht voor nieuwe en gebruikte motoren, onderhoud aan hun motorfiets, onderdelen en accessoires, kleding en nog veel meer. Ook het Harley Owners Group Chapter North-East Holland verhuist mee. Dit is een 340 leden tellende vereniging van Harley-eigenaren, die bij Oude Monnink Motors haar clubhuis vindt.

Familiebedrijf
Oude Monnink Motors werd in 1966 opgericht door Jan en Ans Oude Monnink. Toen was het bedrijf nog dealer voor meerdere motormerken. In 1992 namen zoon Richard en zijn echtgenote Manon het bedrijf over en maakten ze er een exclusief Harley-Davidson dealership van. Inmiddels is hun oudste zoon Bas Oude Monnink ook actief in de zaak en aan hem de schone taak om het succes van de afgelopen jaren in de toekomst voort te zetten op de nieuwe locatie. De grote nieuwe zaak heeft alle mogelijkheden om door te groeien, wat op de locatie in Vroomshoop niet meer mogelijk was. Het adres van de nieuwe locatie is Rientjesoven 18, 7621HG, Borne.

Harley Davidson Oude Monnik Motors Borne Hengelo


Een vette Power Cruiser, verbeterde Touring, Trike en CVO modellen plus een nieuw infotainmentsysteem betekenen vernieuwing over de hele breedte. 

• De nieuwe FXDR 114 combineert dragster stijl met Milwaukee-Eight 114 vermogen
• Milwaukee-Eight 114 motoren op geselecteerde Touring modellen
• Verfijnd nieuw handling pakket voor Trike, plus Milwaukee-Eight 114 motoren
• Nieuw, scherper en sneller infotainmentsysteem met Apple CarPlay
• CVO modellen krijgen unieke nieuwe lakafwerkingen en premium audio
• Genuine Motor Accessories zijn geüpdatet om te matchen met nieuwe modellen, plus nieuwe FXRG Touring/Urban kledinglijn

2019 Harley Davidson Road Glide CVO


Sinds de introductie in 1975 is de Honda Gold Wing altijd al de ultieme reismotor geweest en onbetwisteleider op het vlak van luxe, kwaliteit en comfort. Voor 2018 is de Gold Wing radicaal vernieuwd. Met nogsteeds een tot de verbeelding sprekend flat six motorblok, dat een overvloed aan koppel en vermogen levert. Daarnaast is de nieuwe 2018 Gold Wing veel lichter, scherper en een stuk wendbaarder.

Meneer Yutaka Nakanishi, Large Project Leader (LPL) 2018 GL1800 Gold Wing: “Het doel was dat de GoldWing luxe blijft aanbieden, maar tegelijkertijd dat het een veelzijdiger motorfiets werd die een breder publiek aanspreekt. Dus begonnen we met een blanco papier en maakten we de motor kleiner, lichter en gaven hem alle technologische hard- en software mee die vandaag op de markt beschikbaar is.”

2018 Honda GL1800 Goldwing

Motorblok
De basis van de vorige Gold Wing was de soepele Flat Six motor die een vet koppel leverde van helemaal onderin, met een heel herkenbare vermogensafgifte en een verslavend gevoel. Om de bovenstaande ambities betreft de stuureigenschappen en wendbaarheid waar te maken, moest ook het blok vernieuwd worden.

De nieuwe 2018 Gold Wing heeft nog steeds een tot de verbeelding sprekend Flat Six motorblok. Maar het blok heeft nu 4 kleppen per cilinder, is veel compacter en maar liefst 6,2 kg lichter. Ondanks dat de afmetingen van het nieuwe zescilinder blok werden geoptimaliseerd, is er niets ingeleverd op het gebied van vermogen en koppel. Het topvermogen bedraagt 124,5pk (93kW) bij 5.500 tpm en het maximum koppel is 170 Nm bij 4.500 tpm. De manuele versnellingsbak heeft 6 versnellingen, terwijl het compleet nieuwe DCT-systeem er 7 heeft.


Oliepeil Blogs