De komende maanden zullen officiële Triumph dealers uit Nederland en België het tegen elkaar opnemen tijdens de custom competitie; Project Street Twin. In deze build-off, waarin de Triumph Street Twin centraal staat, worden de dealers uitgedaagd al hun creativiteit en vakmanschap te storten in het verbouwen van de Triumph Street Twin.

De keuze voor de Triumph Street Twin als basismodel voor deze competitie lag voor de hand. Met zijn eigentijdse interpretatie van de oorspronkelijke Bonneville, no-nonsense vormgeving en aantrekkelijke prijs is de Street Twin het ideale uitgangspunt voor het maken van een custom. Het is dan ook niet voor niets dat Triumph zelf al 150 accessoires en drie Inspiration Kits heeft ontwikkeld om de Street Twin naar eigen wens te kunnen personaliseren.
Om aan te geven dat een Triumph Custom ook voor de niet-sleutelaar betaalbaar blijft heeft Triumph een limiet gesteld aan de uiteindelijke verkoopprijs van de omgebouwde Street Twins. Zo mag de totale toegevoegde waarde aan materialen inclusief manuren, niet meer dan 5.100 euro bedragen, hiermee komt de uiteindelijke verkoopprijs voor Nederland op 15.000 en in België op 14.000. Hoewel het logisch is dat de Triumph dealer voor zijn onderdelen gaat bladeren door de uitgebreide accessoire catalogus van Triumph zijn zij niet verplicht om hier alles vandaan te halen, het draait immers om creativiteit en originaliteit bij zelfbouw.
De deelnemende Triumph dealers hebben tot en met oktober om hun Street Twin vorm te geven. In november volgt een eerste stemronde, die per land zal plaatsvinden, via social media. De nummers een tot en met drie zullen vervolgens voor een vakjury verschijnen, waaruit per land een winnaar verkozen zal worden. Op het Salon in Brussel en tijdens de Motorbeurs Utrecht wordt de finale gehouden tussen de Nederlandse en Belgische favorieten, bezoekers kunnen daar en via social media hun stem uitbrengen.

Triumph Street Twin Project

De dealers die het tegen elkaar gaan opnemen zijn:
In Nederland: Roké Motors – Mijdrecht, Triumph Groningen – Groningen, Motorcentrum Eibergen – Eibergen, Blom Motoren – Leusden, Motorcentrum Rijen – Rijen.
In België: BMC Assende – Assenede, Promotor – Erpe-Mere, TC Moto – Zaventem, Motors Thomas – Stabroek, CMB Verdeyen – Tielt-Winge, Triumph Welvegem – Welvegem, Waterloo Bikes – Waterloo.
De projecten van de dealers zullen te volgen zijn op de officiële Facebook en Instagram pagina van Triumph.

#projectstreettwin

  • Click to enlarge image Triumph_Street_Twin_1.jpgClick to enlarge image Triumph_Street_Twin_1.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Street_Twin_2.jpgClick to enlarge image Triumph_Street_Twin_2.jpg
  • Click to enlarge image Triumph_Street_Twin_3.jpgClick to enlarge image Triumph_Street_Twin_3.jpg
  •  


Deze maand heeft Moto Guzzi de MGX-21 in de VS gepresenteerd, tijdens de 76e editie van de Sturgis Motorcycle Rally ten overstaande van ruim 700.000 liefhebbers. Met de MGX-21 Flying Fortress betreedt Moto Guzzi een voor het merk nieuw segment – dat van de grote cruisers – met de VS als één van de belangrijkste markten. Ook in de Benelux maakt de eerste MGX-21 binnenkort zijn opwachting. Voor Moto Guzzi, dat volgende maand haar 95e verjaardag viert, was de Sturgis Motorcycle Rally – met bezoekers afkomstig uit het hele land en zelfs de hele wereld – bij uitstek de gelegenheid om de nieuwe, ultieme toerbuffel aan het Amerikaanse publiek te presenteren. De VS is wereldwijd de grootste markt voor toermotorfietsen en Moto Guzzi wil zich met Italiaans design en geavanceerde technologie nadrukkelijker manifesteren in landen met grote marktvolumes. Ook in de Benelux maakt de allereerste Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress binnenkort zijn opwachting. Naar aanleiding van de online voorverkoop – met tal van exclusieve voordelen voor de eerste kopers van een MGX-21 – wordt het eerste exemplaar binnenkort bij Moto Guzzi-dealer TLM in Nijmegen aan zijn eigenaar overhandigd.

Moto Guzzi MGX-21: Italiaanse cruiser met unieke eigenschappen
De Moto Guzzi MGX-21 is met recht een exclusief model, met een groots en imposant design. De nieuwe ‘bagger’ uit Mandello del Lario onderscheidt zich onder meer door de kleine ‘batwing’ kuip, gestroomlijnde zijkoffers, een groot 21 inch voorwiel dat schuilgaat onder een koolstofvezel spatbord en een opvallend design met matzwarte afwerking en rode accenten, waaronder de rode kleppendeksels. De uitrusting wordt voltooid met alle beschikbare, geavanceerde veiligheidsfeatures van nu, waaronder ABS, instelbare tractiecontrole, de Ride-by-Wire gascontrole en cruise control. De MGX-21 Flying Fortress wordt aangedreven door de bekende Moto Guzzi 1400cc V-twin met cardanaandrijving, die al vanaf 3.000 tpm meer dan 120 Newtonmeter aan koppel loslaat.

Prijzen Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress: Nederland: € 25.995,-; België: € 22.995,-.

Link: alle foto's vindt u in de MEGA-gallery op onze Facebook-pagina

Moto Guzzi MGX 21 Flying Fortress 1200


Meer vermogen. Meer comfort. Meer controle. Vandaag verlegt Harley-Davidson opnieuw de grenzen van touring met de presentatie van het volledig nieuwe Milwaukee-Eight-motorblok, de negende Big Twin in haar geschiedenis, plus volledig nieuwe voor- en achtervering voor de hele Touring-lijn van 2017. “Dit zijn de meest krachtige, meest responsieve en meest comfortabele Touring-motoren die Harley-Davidson ooit gemaakt heeft,” vertelt Scott Miller, Vice-President of Styling and Product Development Strategy. "De onmiskenbare look, sound en feel van Harley-Davidson Touring-motoren is nu nog herkenbaarder dankzij de verbeteringen die we dit jaar hebben doorgevoerd. Je moet er echt op rijden om het te voelen, daarom nodigen we iedere rijder van harte uit om naar de dealer te gaan en een proefrit te maken."

Nieuw Milwaukee-Eight-motorblok
Het nieuwe Milwaukee-Eight-motorblok, de negende Big Twin in de opvolgingslijn van het merk, is een gloednieuw ontwerp dat de klassieke look, sound en feel van Harley-Davidson Big Twin-krachtbronnen combineert met verbeteringen op alle aspecten van motorblok-performance. “De Milwaukee-Eight rolt de rijke geschiedenis van Harley-Davidson Big Twins de toekomst binnen”, vertelt Chief Powertrain Engineer Alex Bozmoski. "Met respect voor het essentiële Big Twin-karakter, hebben we een compleet nieuw motorblok ontwikkeld. Ieder aspect van performance, duurzaamheid en styling is verbeterd op basis van input van Harley-Davidson-klanten overal ter wereld.

De klassieke 45-graden V-Twin-cilinderhoek is behouden, maar de Milwaukee-Eight produceert tot elf procent meer koppel dan eerdere modellen en heeft vierkleps cilinderkoppen die vijftig procent meer inlaat- en uitlaat flowcapaciteit hebben. Het Milwaukee-Eight-motorblok heeft balansassen die 75 procent van de primaire vibraties bij een stationair toerental elimineren, met behoud van het klassieke gevoel van een Harley V-Twin en met een soepele motorloop op hogere snelheden. De nieuwe, lagere omloopsnelheid van de Milwaukee-Eight-motoren levert de rijder en passagier meer comfort op. Ondanks zijn grotere vermogen is de Milwaukee-Eight zuiniger in vergelijking met vorige modellen. De Milwaukee-Eight is leverbaar in twee uitvoeringen. De Milwaukee-Eight 107 (107 CID/1745cc) en Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (107 CID/1745cc) voor standaard modellen en de Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (114 CID/1870cc) voor Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO) modellen.

Link: meer informatie over de Milwaukee Eight 107 & 114 ci motorblokken vindt u hier

Harley Davidson Milwaukee Eight 2017 107Ci

Nieuwe Touring-vering
De volledig nieuwe componenten van de voor- en achtervering verbeteren comfort, controle en performance van alle 2017 Harley-Davidson Touring-modellen. Nieuwe achterschokbrekers met emulsie-technologie geven vijftien tot dertig procent meer instelbaarheid voor de veervoorspanning dan vorige Touring-schokbrekers en laten zich met een enkele knop hydraulisch verstellen. “Je kunt nu je veervoorspanning aanpassen op je rijklare gewicht zonder gereedschap of een luchtpomp”, vertelt Paul James, Harley-Davidson Director of Motorcycle Product Planning. "Eenmaal ingesteld verslapt de veervoorspanning niet en hoef je er niet meer naar om te kijken." De voorvering heeft nieuwe Showa SDBV veringtechnologie die de dempingsperformance van een race-geörienteerde cartridge-voorvork levert, met een lineair dempingskarakter en minder gewicht.

Screamin’ Eagle Performance
Harley-Davidson Screamin’ Eagle Performance brengt een hele serie ECE-gecertificeerde producten voor Touring-modellen, waaronder Street Cannon Slip-On-dempers en Heavy Breather Performance, Ventilator en High-Flow-luchtfilters. Daarnaast kunnen rijders met de nieuwe Screamin’ Eagle Milwaukee-Eight Stage I, II, III en IV kits de performance van hun bike aanzienlijk upgraden en toch blijven voldoen aan de geldende wet- en regelgeving; van meer vermogen bij het inhalen tot een totale motorupgrade voor maximale performance (wet- en regelgeving verschilt per land).

Harley-Davidson Custom Vehicle Operations
Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO)-modellen combineren in 2017 prestige en performance in drie limited-edition factory-custom-motoren.
• De 2017 CVO Limited heeft verbeterde en verfijndere performance dankzij het Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114-motorblok en heeft een soepelere handling dankij de nieuwe vering. Ook nieuw voor 2017 zijn de Contrast Chrome Slicer-wielen en het nog comfortabelere zadel. De CVO Limited heeft ook nieuwe custom-lak in vier nieuwe kleurencombinaties.
• De 2017 CVO Street Glide combineert het vermogen van het nieuwe Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114-motorblok, de verfijndere handling performance van de nieuwe vering, en een vier-speaker, 600-watt Boom!audiosysteem dat state-of-the-art audioperformance levert. Ook nieuw voor 2017 zijn de gerestylede zadelcover en de powerlocks voor de zadelkoffers en de voorvork, die je bedient met een enkele veiligheids-fob. De CVO Street Glide is voor 2017 leverbaar in vier nieuwe kleurencombinaties.
• De 2017 CVO Pro Street Breakout combineert hoogwaardige performance met een lange, krachtige look en vette drag-racing attitude. Met unieke afwerkingen en texturen geeft de CVO Pro Street Breakout de CVO-lijn een heel donker randje. De CVO Pro Street Breakout wordt aangedreven door het luchtgekoelde Screamin’ Eagle Twin Cam 110B V-Twin-motorblok. Hij is leverbaar in drie kleurencombinaties, waaronder het nieuwe Starfire Black/Scorched Apple.

Krachtige cruiser line-up
Met de High Output Twin Cam 103-standaard in alle 2017 Softail-modellen en de S-Series-cruisers met het Screamin’ Eagle Twin Cam 110-motorblok, biedt Harley-Davidson haar meest krachtige cruiser line-up ooit aan.


Met de Caberg GHOST introduceert Caberg een revolutionaire helm voor de alsmaar groter groeiende groep rijders die zich willen onderscheiden van de massa. Het eigenzinnige design is op z’n zachts gezegd “uitgesproken”, en zal de motorrijders die op zoek zijn naar “iets” aparts, zeker aanspreken. De GHOST is een moderne helm met een lichte carbon-kevlar-fiberglas schaal in 2 schaalmaten. Het unieke scharniersysteem van de GHOST zorgt ervoor dat de bril inclusief mondkap naar voren beweegt en vervolgens naar boven scharniert. De mondkap is demontabel zodat de helm ook te gebruiken is zonder deze kap. Rondom de binnenzijde van de bril zit aan het brilframe een afneembare rand met foam. Deze rand is aangebracht om het draagcomfort te verhogen, en om rijwind tegen te gaan tijdens de wat frissere dagen. In de zomer kan dan zonder foam gereden worden zodat de frisse rijwind meer kan circuleren.
Door de verschillende afneembare delen is deze helm in maar liefst 4 verschillende configuraties te gebruiken.

De luxe voering, die bestaat uit een combinatie van kunstleer en textiel, is voorzien van GHOST logo’s en zowel wangkussens als voering zijn volledig uitneembaar en wasbaar. Deze Urban Warrior wordt standaard geleverd met licht getint pinlock voorbereid vizier EN reeds geplaatste pinlock lens in de bril.
De kinsluiting van deze duistere bondgenoot binnen de Caberg familie wordt op een degelijke wijze verzekerd door de micro-lock snelsluiting.

Caberg Ghost

De Caberg GHOST is op dit moment beschikbaar in de matzwarte versie en in de (nog) lichtere Carbon uitvoering in de maten XS t/m XXL. De prijs voor de matzwarte kleur bedraagt € 269,95, de Carbon uitvoering is er voor € 339,95. Voor het seizoen 2017 zullen nog enkele speciale kleurstellingen geïntroduceerd gaan worden. Accessoires zoals donker getinte en spiegel vervangingsvizieren zullen op koste termijn beschikbaar zijn.

  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_111-1.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_111-1.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_111-2.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_111-2.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_111-3.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_111-3.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_111-4.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_111-4.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_111-5.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_111-5.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_111-7.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_111-7.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_111-8.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_111-8.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_111.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_111.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_888-1.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_888-1.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_888-2.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_888-2.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_888-3.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_888-3.jpg
  • Click to enlarge image Caberg_Ghost_888.jpgClick to enlarge image Caberg_Ghost_888.jpg
  •  


Gedurfd, vintage, extravagant… Om eerlijk te zijn, wat zou je nog meer van Stylmartin verwachten? Het Italiaanse merk dat trendy motorschoenen en laarzen tot het gesprek van de dag heeft gemaakt. De Lady Rock enkellaars is speciaal voor de vrouwelijke passagier of motorrijdster, die met een trendy uitgesproken look (achter) op de motor wil plaatsnemen. Lady Rock werd vorig jaar tijdens de EICMA show in Milaan als prototype geïntroduceerd.
De robuuste lederen schoen met zijn harige (rund) buitenkant, voorzien van een luipaard print, trok onmiddellijk de aandacht van het vrouwelijke publiek; hun interesse en enthousiasme overtuigde Stylmartin om het in productie te nemen. In principe is deze enkellaars niet alleen voor de motorfiets branche geschikt maar heeft ook potentie in de fashion, muziek en entertainment sector.
De vrouwelijke passagier of motorrijdster maakt met de Lady Rock duidelijk een statement.
Voor deze keer kunnen we ons concentreren op de coole stijl en de design aspecten in plaats van technische praat… ondanks dat Stylmartin’s technische kennis zichtbaar is.
Toch is de ware motorstijl te herkennen; een ademende en waterdichte voering en de gerenommeerde grip van de Vibram zool.
De Lady Rock zal mensen zeker doen omdraaien en het vertegenwoordigd een stijl die er op gericht is innovatie te brengen in een sector die weer terug in de wedstrijd wil komen!

Stylmartin Lady Rock


Jaarlijks organiseert Stichting Kabroemmm in de regio Zuid-West Friesland een familie-oldtimer festival. Kabroemmm zet zich in om belangeloos een super dag te organiseren voor alle leeftijden op gebied van interessante voertuigen waarvan de opbrengst van die dag voor het goede doel is. Kabroemmm wordt bezocht door mensen die interesse hebben en belangstellend zijn in maffe, leuke, mooie, bijzondere en ook oude voertuigen. Het ronken, blinken en horen van verhalen over voertuigen maakt bezoekers enthousiast.

Afgelopen jaar (2015) heeft op 23 augustus de vierde editie van Kabroemmm plaatsgevonden. Een terrein van ca 3 ha groot met daarop bijzondere showvoertuigen waaronder div. oldtimers (vrachtwagens, auto’s, motoren etc.), een grasbaan voor klassieke 50 cc motoren, een 4x4 demonstratiebaan, een kleppendekselrace, een heuse markt (> 40 kramen) kindervermaak d.m.v. luchtkussen, poppentheater, bungeetrampoline en nog meer en uiteraard een hapje en een drankje. Uiteraard een goede doelenstand niet te vergeten. Het resultaat 2200 bezoekers, waarvan veel gezinnen met kinderen, een prachtige dag, een goed humeur en veel plezier, er is ca 4000 euro gedoneerd aan Villa Joep (in 2014 ca 3200 euro aan Stichting Semmy en in 2013 ca 3700 euro aan Cliniclowns). Op 4 september 2016 vindt de vijfde editie van Kabroemmm plaats.

Kabroemmm 2016


Ook in 2016 zal Triumph Motorcycles motorrijders over de hele wereld aansporen om chique gekleed in de “Dapper-stijl” met hun Café Racer, Brat Tracker, Bobber of Scrambler de straat op te gaan. Door dit te doen wil Triumph voor het derde jaar op rij een bijdrage leveren aan de Distinguished Gentleman’s Ride en het doel waar de organisatie voor staat. De Distinguished Gentleman’s Ride brengt een ode aan creativiteit, motorrijden, vriendschap en Custom motoren. Sinds de oprichting in 2012 is het initiatief, dat in Australië is gestart, uitgegroeid tot een wereldwijd fondswervend fenomeen dat zich inzet voor de strijd tegen prostaatkanker. De dag waarop in 2016 gereden zal worden is zondag 25 september.

Triumph omarmde het evenement als sponsor voor het eerst in 2014 omdat de motorfabrikant inzag dat het evenement alles waar motorrijden voor staat op een uitstekende manier uitdroeg. De samenwerking met het stijvolle britse merk past dan ook als een maatpak. De editie van vorig jaar was een groot succes; 37.000 goedgeklede deelnemers verdeeld over 410 steden haalden meer dan 2.3 miljoen dollar op door te doneren en/of zich te laten sponsoren.

Voor de editie van 2016 heeft de Distinguished Gentleman’s Ride, met behulp van Triumph Motorcycles, zich het doel gesteld om 50.000 motorrijders deel te laten nemen in 500 steden verdeeld over 90 landen en 5 miljoen dollar op te halen. Nieuw voor dit jaar is dat de Distinguished Gentlemans Ride de stichting Movember heeft verkozen als officieel partner. Deze wereldwijd bekende liefdadigheidsinstelling streeft naar een gelukkiger, gezonder en langer leven voor mannen en zal het opgehaalde geld investeren in onderzoek naar prostaatkanker en preventieve programma’s tegen zelfmoord.

Mark Hawwa, de oprichter van de Distinguished Gentleman’s Ride, hierover; “We staan versteld van de aandacht en gigantische steun die wij de afgelopen vier jaar hebben mogen ontvangen. Het is fantastisch om te zien dat zoveel verschillende landen en culturen samenwerken in de strijd tegen prostaatkanker en het voorkomen van zelfdoding. Samen met goed passende merken als Triumph Motorcycles en Zenith Watches, en toegewijde partners als Movember zullen wij alles in staat stellen om ons doel te bereiken en de wereld voor een dag te kleuren met stijlvolle custom motoren en goed geklede Gentleman en Lady Folk.”

Dit jaar zullen de deelnemers die het meest opbrengen beloond worden met mooie prijzen van Triumph Motorcycles en Zenith Watches. Zo ontvangt de persoon die door donatie en sponsoring het meeste geld opbrengt een Triumph Thruxton R! De tweede in de rij ontvangt een Street Twin en onder alle deelnemers die meer dan $ 200 ophalen wordt een derde Street Twin verloot.

Mark richtte de Distinguished Gentleman’s Ride op nadat hij geënspireerd raakte door een foto van Don Draper uit de serie Mad Men, die in een stijlvol kostuum poseerde op een klassieke motor. Hij zag hierin een mogelijkheid om af te kunnen rekenen met het negatieve imago van motorrijders en tegelijkertijd liefhebbers van custom motoren bij elkaar te brengen. Tijdens de eerste editie reden er gelijk al 2500 deelnemers mee verdeeld over 64 steden. Dit succes spoorde Mark aan om het concept te verbinden aan een goed doel.

Voor meer informatie en voor het registreren voor deelname gaat u naar: www.gentlemansride.com

Distinguished Gentlemens Ride 2016


Eska heeft een zeer exclusieve lijn handschoenen geproduceerd op bestelling van Rob’s accessoires. Slechts 3 maal per jaar worden deze uitgeleverd. Voor deze handschoenen is gebruik gemaakt dan de meest fijne leersoorten. Waarvoor de zachtste delen van de beste huiden zijn uitgezocht, van de volgende soorten.
• Paard
• Wilde Bok
• Lam
• Hert 
De voering bevat nano-deeltjes zilver, die een anti bacteriële werking hebben, die ervoor zorgt dat de temperatuur goed gereguleerd werd en zweetluchtjes tegengaat. In de handpalmen is hertenleer verwerkt, dat zeer zacht en soepel maar toch slijtvast is. Het gebruik van deze topmaterialen samen met 100 jaar ervaring in het fabriceren van handschoenen, zorgen ervoor dat Eska een lijn handschoenen geproduceerd heeft waarvan de pasvorm en kwaliteit niet snel geëvenaard zullen worden.
• Sublieme pasvorm.
• Zeer slijtvast, dus veilig en duurzaam.
• Beperkte levering.
• Uniek in de motorbranche.

Te bestellen op www.robsacc.nl 

Eska luxury gloves Harley Robs Accessoires


Oliepeil Blogs