Indian Motorcycle, Amerika’s eerste motorfietsbedrijf uit 1901, kondigt vandaag de re-designed Chieftain line-up aan. De Chieftain staat bekend om zijn goede stuureigenschappen, kracht en comfort sinds de komst van het model in 2013. De 2019 modellen van de Indian Chieftain, Chieftain Dark Horse en Chieftain Limited kenmerken zich door een meer gestroomlijnde en aggressieve styling. De 2019 Indian Chieftain Classic behoudt zijn traditionele kuip en iconische voorspatbord.
De re-designed Chieftain line-up pakt de ontwikkeling die in 2017 is gestart met de introductie van het 10-spaaks, 19-inch contrast-cut voorwiel en het open spatbord op de Chieftain Limited en Chieftain Elite verder door. De positieve feedback van klanten leidde tot de ontwikkeling van deze vernieuwde line-up.
“Met de ontwikkeling van Indian Motorcycle willen we de line-up uitbreiden met meer aggresieve styling opties terwijl we de beschikbaarheid van de meer klassieke behouden”, zegt Reis Wilson, Senior Directeur van Indian Motorcycle. “Het is belangrijk dat we motoren blijven ontwikkelen voor klanten met uiteenlopende voorkeuren voor stijl, zoals de vernieuwde Chieftain”.
View the embedded image gallery online at:
https://cruizem.nl/persberichten/832-alles-over-de-2019-indian-motorcycles-chieftain-line-up#sigProId85e37c2cbc
De vernieuwde Chieftain kenmerkt zich door een re-designed kuip en zadeltassen met scherpere lijnen en hoeken die de motor een meer gestroomlijnd uiterlijk geven. Een kleinere kuip, led verlichting en nieuwe voorvork bescherming geven de motor een gestroomlijnd uiterlijk aan de voorkant dat overeenkomt met de indrukwekkende prestaties van de motor. De Chieftains nieuwe gestroomlijnde zadeltassen met spatbord afdichtingen in dezelfde kleur geven de motor een custom look. Het nieuwe Rogue gunfire zadel geeft de motor een slank profiel waarmee de Chieftain’s superieure bestuurbaarheid en comfort wordt benadrukt. Nieuw vormgegeven logo’s op de tank en zadeltassen en de inconische Indian headdress op het voorpatbord maken het plaatje af.
Naast de aanpassingen in stijl en design, beschikt de 2019 Chieftain line-up over nieuwe technologie die het rij comfort verhogen. Voor een customized rij-ervaring kan er worden gekozen tussen 3 rij-modi: Tour, Standaard en Sport. Met deze modi heeft de Chieftain drie verschillende persoonlijkheden. Bij alle 2019 Chieftain’s schakelt de achterste cylinder zich uit als deze stationair loopt.
De 2019 line-up komt ook in nieuwe kleuren. De Chieftain Dark Horse is verkrijgbaar in White Smoke, Bronze Smoke and Thunder Black Smoke. Het model is uitgerust met een premium zwarte keramische uitlaat en een glimmend zwarte afwerking op de primary, kleppendeksels, stoterstangbuizen, nokkenasdeksel en de zadeltasscharnieren voor een custom “blacked-out” uitstraling.
Tevens zijn er diverse aanpassingen gedaan aan het audiosysteem die de kwaliteit van het geluid significant hebben verbeterd. Ten eerste zijn de tweeters gescheiden van de mid-range speakers voor een kwalitatievere output en helderheid van het geluid. Ten tweede, een dynamische equaliser past de frequenties aan op verschillende snelheden voor de beste prestaties ten allen tijden. Op basis van de snelheid verandert de equaliser automatisch naar een optimale frequentie om te compenseren voor geluid van de weg, wind en motor. Het resultaat is een kraakhelder geluid van 100 watt premium audio op alle snelheden.
Samenvattend kenmerkt de 2019 Chieftain line-up zich door:
• Re-design van de kuip en zadeltassen
• Nieuwe Rogue gunfighter zadel
• Nieuwe voor-en achter knipperlichten en logo’s
• Aanpasbare rij-modi: Tour, Standaard, Sport
• Cilinder de-activatie
• Vebeterd audio systeem voor een kraakhelder geluid op alle snelheden
Ook nieuw is de introductie van het meest krachtige audio systeem tot nu toe. Met PowerBand Audio, kunnen rijders hun audio configureren tot 50% meer geluid dan met het standard audio systeem. Het systeem is ontwikkeld met een geïntegreerde versterker op de speaker en vereist geen aparte versterker. Het premium audio pakket is volledige geïntegreerd met Indian Motorcycle Ride Command. Als de PowerBand Audio speakers zijn geïnstalleerd, dan herkent Ride Command deze upgrade automatisch en verandert de equalizer automatisch van een 5-bands equalizer naar een 9-bands equalizer. Rijders kunnen kiezen uit drie kits: PowerBand Audio (kuip upgrade), PowerBand Audio Plus (kuip en zadeltas upgrade) en PowerBand Audio Plus met optionele topkoffer (kuip, zadeltassen en optionele topkoffer).
Rijders kunnen de Chieftain verder customizen met diverse accessoires zoals verlengde en verkorte zadelconfiguraties, verschillende sturen en in kleur meegespoten accessoires zoals lage kuipdelen, zadeltas audio deksels en topkoffers om de motor een customized look te geven.
Infotainment System: Screen Size: 7”
Response Time: 10 seconds from key-on
Premium Audio System: 100-Watt with AM/FM, Bluetooth and USB input
Engine: Thunder Stroke 111 | |
Engine Type | 49˚ V-Twin |
Transmission | 6-speed/constant mesh/foot shift |
Battery | 12 volts / 18 amp/hour, 310 CCA |
Bore x Stroke | 101 mm x 113 mm |
Charging System | 42 amp max output |
Clutch | Wet, multi-plate |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Cooling System | Air / Oil |
Displacement | 1811 cc |
Exhaust | Split dual exhaust with crossover |
Final Drive | Belt drive, 152 tooth |
Fuel Capacity | 20.8 ltr |
Fuel System | Electronic fuel injection, closed loop/54 mm bore |
Oil & Oil Capacity | 5.2 ltr |
Primary Drive | Gear drive wet clutch |
Torque | 151 Nm at 3000 rpm |
Suspension | |
Front Suspension | Telescopic fork, 46 mm diameter, 119 mm travel |
Rear Suspension | Single shock 114 mm travel, air adjustable |
Chassis | |
Dry Weight | 358 kg |
Ground Clearance | 130 mm |
GVWR | 630 kg |
Length | 2506 mm |
Rake/Trail | 25° / 150 mm |
Seat Height | 650 mm |
Wheelbase | 1668 mm |
Brakes | |
Brake System Type | Individual front and rear control with ABS |
Front Braking System | Dual 300 mm floating rotor with 4-piston calipers |
Rear Braking System | Single 300 mm floating rotor with 2-piston caliper |
Wheels & Tyres | |
Front Tyre | Dunlop American Elite, 130/60B19 61H |
Front Wheel | Cast 19” x 3.5” |
Rear Tyre | Dunlop Elite 3, 180/60R16 80H |
Rear Wheel | Cast 16” x 5.0” |
Colours | Steel Grey |
Ride Command Infotainment System
Screen Size: 7”
Response Time: 10 seconds from key-on
Premium Audio System: 100-Watt with AM/FM, Bluetooth and USB input
Customisable Split-Screen Information Displays: 8 screen options
GPS Navigation: Turn-by-turn directions, built-in points of interest
Customisable Route Builder: Add up to 100 way points
Engine: Thunder Stroke 111 | |
Engine Type | 49˚ V-Twin |
Transmission | 6-speed/constant mesh/foot shift |
Battery | 12 volts / 18 amp/hour, 310 CCA |
Bore x Stroke | 101 mm x 113 mm |
Charging System | 42 amp max output |
Clutch | Wet, multi-plate |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Cooling System | Air / Oil |
Displacement | 1811 cc |
Exhaust | Split dual exhaust with crossover |
Final Drive | Belt drive, 152 tooth |
Fuel Capacity | 20.8 ltr |
Fuel System | Electronic fuel injection, closed loop/54 mm bore |
Oil & Oil Capacity | 5.2 ltr |
Primary Drive | Gear drive wet clutch |
Torque | 151 Nm at 3000 rpm |
Suspension | |
Front Suspension | Telescopic fork, 46 mm diameter, 119 mm travel |
Rear Suspension | Single shock 114 mm travel, air adjustable |
Chassis | |
Dry Weight | 361 kg |
Ground Clearance | 130 mm |
GVWR | 630 kg |
Length | 2506 mm |
Rake/Trail | 25° / 150 mm |
Seat Height | 650 mm |
Wheelbase | 1668 mm |
Brakes | |
Brake System Type | Individual front and rear control with ABS |
Front Braking System | Dual 300 mm floating rotor with 4-piston calipers |
Rear Braking System | Single 300 mm floating rotor with 2-piston caliper |
Wheels & Tyres | |
Front Tyre | Dunlop American Elite, 130/90B19 61H |
Front Wheel | Cast 19” x 3.5” with tyre pressure monitoring |
Rear Tyre | Dunlop Elite 3, 180/60R16 80H |
Rear Wheel | Cast 16” x 5.0” with tyre pressure monitoring |
Colours | Thunder Black Smoke |
White Smoke | |
Bronze Smoke |